Πρακτικές συμπερίληψης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε ένα τμήμα σχολείου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης – Μελέτη Περίπτωσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:3398772 18 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-06-02
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Λεπενιώτη Γεωργία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Διαμάντω Φιλιππάτου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ (Επιβλέπουσα Καθηγήτρια)
Αικατερίνη Λαμπροπούλου. Επίκουρη Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Φωτεινή Πολυχρόνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Πρακτικές συμπερίληψης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε ένα τμήμα σχολείου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης – Μελέτη Περίπτωσης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Πρακτικές συμπερίληψης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε ένα τμήμα σχολείου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης – Μελέτη Περίπτωσης
Περίληψη:
Η ύπαρξη σχολείων χωρίς αποκλεισμούς όπου ενθαρρύνεται η ουσιαστική μάθηση και συμμετοχή για όλους τους μαθητές έχει αναδειχθεί ως αναγκαιότητά. Ωστόσο, για τους μαθητές με ΕΕΑ ή/και αναπηρία, η ουσιαστική πρόσβαση στο αναλυτικό πρόγραμμα της τάξης που ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις δυνατότητες και τις ατομικές ανάγκες αυτών των μαθητών παραμένει ένα άπιαστο ζήτημα. Επομένως, σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει μέσα από τη μελέτη περίπτωσης τις πρακτικές συμπερίληψης παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην Δ δημοτικού ενός σχολείου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Αττικής και να μελετήσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την έννοια της συμπερίληψης, τα εμπόδια, και τις προτάσεις για βελτίωσή της.. Η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσω της συμμετοχικής παρατήρησης και της ημι-δομημένης συνέντευξης με εκπαιδευτικούς.. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν την αναγκαιότητα καλλιέργειας μίας κουλτούρας συμπερίληψης στο συγκεκριμένο σχολικό πλαίσιο. Επιπλέον, ανέδειξαν την ανάγκη εφαρμογής διαφοροποιημένης διδασκαλίας σε όλη την τάξη, της συνεργασίας εκπαιδευτικού γενικής αγωγής και παράλληλης στήριξης και της συνδιδασκαλίας μεταξύ των εκπαιδευτικών. Η δημιουργία ενός συμπεριληπτικού περιβάλλοντος προϋποθέτει την εκπαίδευση των μαθητών της τάξης να λειτουργούν ως κοινότητα μάθησης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
συμπερίληψη, μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ΔΑΦ, ΔΕΠ – Υ, μελέτη περίπτωσης
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
124
Αριθμός σελίδων:
124
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΛΕΠΕΝΙΩΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ 1.pdf (733 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο