Στρατηγικές αξιολόγησης σε κριτικές ξενοδοχείων στο διαδίκτυο

Διπλωματική Εργασία uoadl:3398827 15 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Γλωσσολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-05-16
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Αγγιστριώτη Αγλαΐα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γούτσος Διονύσης, Καθηγητής, Τμήμα Φιλολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Φραγκάκη Γεωργία, Επίκουρη καθηγήτρια, Τμήμα Φιλολογίας, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Παναρέτου Ελένη, Αναπληρώτρια καθηγήτρια, Τμήμα Φιλολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στρατηγικές αξιολόγησης σε κριτικές ξενοδοχείων στο διαδίκτυο
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Στρατηγικές αξιολόγησης σε κριτικές ξενοδοχείων στο διαδίκτυο
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία κινείται στην περιοχή της κειμενογλωσσολογίας και
ανάλυσης λόγου και ασχολείται με τη μελέτη των αρνητικών κριτικών σε ξενοδοχεία στα
ελληνικά. Οι σχολιαστές που γράφουν αυτές τις κριτικές τείνουν να χρησιμοποιούν
συγκεκριμένες γλωσσικές εκφράσεις όταν περιγράφουν την εμπειρία τους. Κύριος
στόχος της παρούσας διατριβής είναι να εντοπιστούν τα επαναλαμβανόμενα δομικά
σχήματα και οι μηχανισμοί αξιολόγησης μέσω επιθέτων που παρατηρούνται όταν
εκφράζεται η αποδοκιμασία (ή επιδοκιμασία) σε κριτικές στην διαδικτυακή πλατφόρμα
TripAdvisor (33.000 λέξεις περίπου). Για να αναλυθούν τα κείμενα χρησιμοποιήθηκε το
πρόγραμμα AntConc για την εύρεση των πινάκων συχνότητας και των λεξικών
συνάψεων στα δεδομένα. Τα ευρήματα της διατριβής επισημαίνουν ότι οι αρνητικές
κριτικές παρουσιάζουν συγκεκριμένη δομή και ακολουθούν τις περισσότερες φορές
συγκεκριμένα γλωσσικά σχήματα, σε συνδυασμό με την εκτεταμένη χρήση αξιολογικών
επιθέτων. Συγκεκριμένα, η σύνδεση των θετικών με τα αρνητικά σχόλια επιτυγχάνεται
με τη χρήση ρητής λεξικής δήλωσης, διαφορετικών δεικτών λόγου ή συνδετικών
φράσεων. Επιπλέον, τα αξιολογικά επίθετα αποτελούν βασικό μέσο αξιολόγησης στις
κριτικές ξενοδοχείων, καθώς η διατύπωση σχολίων έχει άμεση ή έμμεση σύνδεση με την
θετική ή αρνητική στάση του γράφοντος και προσανατολίζει τον πιθανό αναγνώστη. Τα
ευρήματα αυτά μπορούν να συμβάλουν στην καλύτερη κατανόηση του τρόπου με τον
οποίο οι συγγραφείς εκφράζουν τις αρνητικές τους εμπειρίες στο διαδίκτυο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
αξιολογικοί μηχανισμοί, δομικά σχήματα, επίθετα, κειμενογλωσσολογία, κριτικές ξενοδοχείων, στρατηγικές αξιολόγησης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
56
Αριθμός σελίδων:
70
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2024-11-16.

Αγγιστριώτη Αγλαϊα_ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf
4 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2024-11-16.