Ο Ρόλος της Οικογένειας στη Διαδικασία Λήψης Εκπαιδευτικών και Επαγγελματικών Αποφάσεων των Μαθητών

Διπλωματική Εργασία uoadl:3400928 10 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-06-11
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Κυριαζοπούλου Ευφροσύνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Τσώλη Κωνσταντίνα,Επίκουρη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μπαμπάλης Θωμάς,Καθηγητής Παιδαγωγικής και Διά Βίου Μάθησης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Γεωργίου Στέλιος, Καθηγητής και Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Νεάπολης, Πάφου
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο Ρόλος της Οικογένειας στη Διαδικασία Λήψης Εκπαιδευτικών και Επαγγελματικών Αποφάσεων των Μαθητών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο Ρόλος της Οικογένειας στη Διαδικασία Λήψης Εκπαιδευτικών και Επαγγελματικών Αποφάσεων των Μαθητών
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη διερεύνηση του ρόλου της οικογένειας
και των γονέων στην λήψη εκπαιδευτικών και επαγγελματικών αποφάσεων των
παιδιών στην πορεία της σχολικής αλλά και της ενήλικης ζωής τους. Το πόνημα
μελετά το ευρύτερο πλαίσιο για τις θεωρίες που έχουν διατυπωθεί σχετικά με
την ανάπτυξη της σταδιοδρομίας και στη συνέχεια αναλύει τους παράγοντες που
διαμορφώνουν τα πρότυπα για την ανάπτυξη της σταδιοδρομίας τους νέους. Η
περιδιάβαση αυτή καταλήγει στη διερεύνηση της οικογενειακής επιρροής, η
οποία θεωρείται ως η πιο καθοριστική, ούσα ο σύνδεσμος των παιδιών με την
κοινωνία. Οι γονείς οφείλονται για τη μεταφορά προτύπων, αντιλήψεων, αξιών
και φιλοδοξιών στο παιδί, θέτοντας κατευθυντήριες γραμμές και
παρεμβαίνοντας στην τελική επιλογή επαγγέλματός τους. Στο επίκεντρο της
διατριβής βρίσκονται οι τρόποι, συνειδητοί η ασυνείδητοι, με τους οποίους οι
γονείς μπορούν να επηρεάσουν τα παιδιά τους κατά την επιλογή καριέρας αλλά
και οι λόγοι για τους οποίους συντελείται αυτό. Για την επιβεβαίωση των
παραπάνω, πραγματοποιήθηκε μία βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικών
ερευνών που έχουν διενεργηθεί σε παγκόσμιο και διεθνές επίπεδο. Τέλος, η
εργασία κατέληξε σε προτάσεις για την διακριτικότερη και λιγότερο
παρεμβατική στάση που μπορούν να υιοθετήσουν οι γονείς, ώστε να
συμμετέχουν επικουρικά στην επαγγελματική πορεία των παιδιών τους αλλά και
στην ανάδειξη της αποτελεσματικής επίδρασης που ασκεί η πρακτική
αξιοποίηση του επαγγελματικού προσανατολισμού και της συμβουλευτικής
καθοδήγησης, αναφορικά με την διερεύνηση του εαυτού, την ανάπτυξη της
αυτοαποτελεσματικότητας και την λήψη όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένων
αποφάσεων σταδιοδρομίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Θεωρίες Σταδιοδρομίας, Ανάπτυξη σταδιοδρομίας, Οικογένεια, Ρόλος γονέων, Λήψη επαγγελματικών και εκπαιδευτικών αποφάσεων
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
138
Αριθμός σελίδων:
86
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2024-12-12.

Kyriazopoulou_Effrosyni_PhD.pdf
891 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2024-12-12.