Διαχείριση κρίσεων και κινδύνων σε οργανισμούς: Μια μελέτη στο εκπαιδευτικό περιβάλλον

Διδακτορική Διατριβή uoadl:3400969 13 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-06-12
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Μαντάς Νικόλαος
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
- κα Αγγελική Βουδούρη, Αφυπηρετήσασα Καθηγήτρια, Π.Τ.Δ.Ε, Ε.Κ.Π.Α (Επινλέπουσα)
- κ. Βασίλειος Γιαλαμάς, Ομότιμος Καθηγητής, Τ.Ε.Α.Π.Η, Ε.Κ.Π.Α
- κ. Γεώργιος Μπαραλής, Ομότιμος Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε, Ε.Κ.Π.Α
- κα Ζαφειρία Μυλωνάκου-Κεκέ, Καθηγήτρια, Π.Τ.Δ.Ε, Ε.Κ.Π.Α
- κα Άννα Σαϊτη, Καθηγήτρια, Τμήμα Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Ηλικία, ΠΑ.Δ.Α
- κ. Νικόλαος Ράπτης, Αναπλ. Καθηγητής, Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ, Παν/μιο Αιγαίου
- κ. Νικόλαος Αλεξόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε, Ε.Κ.Π.Α
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διαχείριση κρίσεων και κινδύνων σε οργανισμούς: Μια μελέτη στο εκπαιδευτικό περιβάλλον
Γλώσσες διατριβής:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διαχείριση κρίσεων και κινδύνων σε οργανισμούς: Μια μελέτη στο εκπαιδευτικό περιβάλλον
Περίληψη:
Η εργασία αυτή αποτελεί συμβολή στην ανάλυση κινδύνου στις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα υπό το πρίσμα της πανδημίας Covid-19 και της συνεπακόλουθης ψηφιακής στροφής της εκπαίδευσης. Παρουσιάζεται αρχικά η Ανάλυση Κινδύνου ως επιστημονικό πεδίο έρευνας και συζητείται διεξοδικά η σύνδεσή της με την μείωση των επιδόσεων των μαθητών και τις αρνητικές επιδράσεις στην ευεξία τους λόγω της τελευταίας πανδημίας. Στη συνέχεια αναλύονται οι κίνδυνοι που προέκυψαν από την ψηφιακή στροφή στην εκπαίδευση λόγω της πανδημίας, με έμφαση στο λεγόμενο «ψηφιακό χάσμα». Με βάση το προαναφερθέν θεωρητικό πλαίσιο, διενεργήθηκε δημοσκοπική έρευνα σε 1010 εκπαιδευτικούς δημόσιων ελληνικών σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το φαινόμενο της ψηφιακής φτώχειας εμφανίστηκε και στην Ελλάδα, ενώ εκτιμήθηκε ότι η οργανωτική υποστήριξη και η συνεργασία της διοίκησης και των εκπαιδευτικών δεν ήταν πολύ καλή. Οι ελλείψεις σε αναγκαίο εξοπλισμό για εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καθώς και η ελλιπής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι στοιχεία που ενέτειναν το πρόβλημα. Προτείνεται η αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού, η αύξηση της επαφής των μαθητών με τις νέες τεχνολογίες στο σχολείο και η υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών για τη χρήση ψηφιακών εκπαιδευτικών εργαλείων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Ανάλυση Κινδύνου, Covid-19, ψηφιακός μετασχηματισμός, ψηφιακό χάσμα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
113
Αριθμός σελίδων:
218
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Μαντάς Νικόλαος - Διδακτορική Διατριβή.pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.