Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Διπλωματική Εργασία uoadl:3401067 17 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διαχείριση και Ανάπτυξη της Σχολικής Μονάδας: Παιδαγωγικές και Διοικητικές Πρακτικές
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-06-13
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Δήμου Ευαγγελία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Επιβλέπων Καθηγητής: Νικόλαος Αλεξόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής ΕΚΠΑ
Μέλος: Θωμάς Μπαμπάλης, Καθηγητής ΕΚΠΑ
Μέλος: Κωνσταντίνα Τσώλη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΕΚΠΑ
Ακαδημαϊκή μονάδα
Σχολή Επιστημών της Αγωγής
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
ΠΜΣ Διαχείριση της Σχολικής Μονάδας και Διά Βίου Μάθηση
Κατεύθυνση Διαχείριση και Ανάπτυξη της Σχολικής Μονάδας: Παιδαγωγικές και Διοικητικές Πρακτικές
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η διαχείριση της αλλαγής στο εκπαιδευτικό περιβάλλον: η σημασία της καλλιέργειας δεξιοτήτων του διευθυντή της σχολικής μονάδας
Περίληψη:
Η διεθνής βιβλιογραφία αναφέρεται στη διαχείριση αλλαγών, στην οποία πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζει η σχολική ηγεσία. Ο σύγχρονος διευθυντής της σχολικής μονάδας καλείται να αναπτύξει και να καλλιεργήσει δεξιότητες που θα τον βοηθήσουν να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στον πολυδιάστατο ρόλο του, προκειμένου να ανταπεξέλθει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο απαιτητικό εκπαιδευτικό περιβάλλον. Σκοπός της παρούσας βιβλιογραφικής ανασκόπησης είναι να πραγματοποιήσει έναν ενδελεχή έλεγχο στην σύγχρονη διεθνή βιβλιογραφία από το 2015 έως και το 2022, που αφορά τη σημασία της καλλιέργειας των δεξιοτήτων του διευθυντή της σχολικής μονάδας, μέσα από μια σειρά ερευνών που εντοπίστηκαν με βάση την αναζήτηση επιστημονικών άρθρων σχετικών με τη διαχείριση αλλαγών, τη σημασία της καλλιέργειας δεξιοτήτων του διευθυντή της σχολικής μονάδας και την ηγεσία στο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Το δείγμα αποτελείται από τριάντα πέντε (35) επιστημονικά άρθρα, τα οποία δημοσιεύθηκαν στην αγγλική γλώσσα από το 2015 έως και το 2022, και αφορούν τη σχέση των υπό μελέτη εννοιών, δηλαδή τη διαχείρισης αλλαγής, την καλλιέργεια δεξιοτήτων διευθυντή της σχολικής μονάδας, και την ηγεσία στο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Η συλλογή του δείγματος έγινε στην Ελλάδα, στο Νομό Αττικής το 2022, το οποίο αποδομήθηκε διεξοδικά έως το πρώτο εξάμηνο του 2023. Από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση της παρούσας εργασίας προέκυψε ότι οι ψυχοσυναισθηματικές δεξιότητες του διευθυντή σχολικής μονάδας και η συναισθηματική νοημοσύνη επιδρούν σημαντικά στην ετοιμότητα και στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στην αλλαγή και στην αποτελεσματική διαχείρισή της. Επιπλέον, η μετασχηματιστική ηγετική συμπεριφορά, οι πρακτικές κατανεμημένης και εκπαιδευτικής ηγεσίας και η ηγεσία χωρίς αποκλεισμούς, είναι οι επικρατέστερες και πιο επιτυχημένες μορφές ηγεσίας σε εκπαιδευτικούς οργανισμούς, ενώ τέλος, η επιτυχία μιας αλλαγής στο εκπαιδευτικό περιβάλλον εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από τη δια βίου μάθηση του διευθυντή.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
διευθυντής σχολικής μονάδας, διαχείριση αλλαγής, ηγεσία, συναισθηματική νοημοσύνη, δια βίου μάθηση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
96
Αριθμός σελίδων:
104
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2024-12-13.

FINAL_TOTAL_Διπλωματική Εργασία_27.03.2024_ΔΗΜΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ_ΑΜ 218210 ΕΚΠΑ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2024-12-13.