Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την δημιουργικότητα και τα δημιουργικά παιδιά

Διπλωματική Εργασία uoadl:3401971 6 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-06-27
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Σίδερης Κωνσταντίνος Σωκράτης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Άρτεμις Γιώτσα, Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ηρώ Μυλωνάκου – Κεκέ, Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Αγγελική Βουδούρη, Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την δημιουργικότητα και τα δημιουργικά παιδιά
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την δημιουργικότητα και τα δημιουργικά παιδιά
Περίληψη:
Η δημιουργικότητα γίνεται όλο και περισσότερο κομμάτι της καθημερινότητας του ανθρώπου και αποτελεί πλέον σημαντικό εφόδιο για την επιβίωση και την εξέλιξή του
μέσα στην κοινωνία. Στόχος του κοινωνικοπαιδαγωγικού σχολείου είναι να βοηθήσει
τους μαθητές ανεξαιρέτως να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους, όχι μόνο εντός των πλαισίων της σχολικής αίθουσα αλλά και στην μετέπειτα ζωή τους. Η καλλιέργεια και ανάπτυξη της δημιουργικότητας κατέχει εξέχοντα ρόλο στην όλη διαδικασία. Γι’ αυτό είναι σημαντικό οι εκπαιδευτικοί να είναι καταρτισμένοι και πρόθυμοι τόσο στο να εντάξουν τη δημιουργικότητα στη διδασκαλία τους όσο και μπορούν να την αναγνωρίσουν στους μαθητές, καθώς πολλές φορές τυχαίνει να μην γίνει σωστή αξιολόγηση και ένας δημιουργικός μαθητής να χαρακτηριστεί ως μη δημιουργικός βάση κάποιου στερεότυπου. Η παρούσα μελέτη αφορά την διερεύνηση των αντιλήψεων και των στάσεων των εκπαιδευτικών για τη δημιουργικότητα και τα δημιουργικά παιδιά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Η εργασία στηρίχτηκε σε ποσοτική έρευνα στην οποία συμμετείχαν 284 εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων της πρωτοβάθμιας δημοτικής εκπαίδευσης απ’ όλη την Ελλάδα. Μέσα από την ανάλυση των αποτελεσμάτων διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται τη σημαντικότητα της δημιουργικότητας και επιδιώκουν την εφαρμογή της στη διδασκαλία τους. Ωστόσο όμως το σχολικό πρόγραμμα και η διάρκεια των μαθημάτων αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα στην πλήρη εφαρμογή της δημιουργικής διδασκαλίας. Επίσης διαπιστώθηκε ότι σε μεγάλο βαθμό αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά ενός δημιουργικού μαθητή αλλά δεν εμβαθύνουν αρκετά. Ως προς τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, εντοπίστηκαν διαφορές ως προς το φύλο του εκπαιδευτικού, την ηλικία και το τομέα εργασίας. Ως προβλεπτικοί παράγοντες, σχετικά με τις αντιλήψεις για τη δημιουργικότητα και τα δημιουργικά παιδιά, διαπιστώθηκαν η ηλικία, τα έτη προϋπηρεσίας και οι σπουδές ενώ για τις δημιουργικές πρακτικές το φύλο, η ηλικία και ο τομέας εργασία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Δημιουργικότητα, δημιουργικά παιδιά, στερεότυπα, προκαταλήψεις, απόψεις εκπαιδευτικών, θετική – αρνητική στάση, δημιουργική προσωπικότητα, αξιολόγηση, Κοινωνική Παιδαγωγική
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
138
Αριθμός σελίδων:
120
ΔΠΜΣ-Διπλωματική Εργασία- Κωνσταντίνος Σωκράτης Σίδερης.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο