ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ

Πτυχιακή Εργασία uoadl:3402108 4 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-06-27
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
ΣΤΑΥΡΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Βάσια Λέκκα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ
Περίληψη:
Η παρούσα πτυχιακή εργασία επικεντρώνεται στην ανάγκη ενσωμάτωσης των μεταναστών/τριών και των προσφύγων στις κοινωνίες του σήμερα, με έμφαση στον τομέα της εκπαίδευσης. Η καταπάτηση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, η έντονη κινητικότητα των ανθρώπων σε διεθνές και παγκόσμιο επίπεδο, οι προκαταλήψεις και τα στερεότυπα εις βάρος τους σε κάθε πτυχή της κοινωνίας, όπως και η στέρηση πρόσβασής τους στην εκπαίδευση, είναι κάποιοι από τους κυριότερους παράγοντες που μαρτυρούν την αναγκαιότητα για μεταρρυθμίσεις στην εκπαιδευτική πολιτική των κρατών, υιοθετώντας μια διαπολιτισμική διάσταση στην εκπαίδευση. Οι πολιτικές αυτές επιδιώκουν τη διασφάλιση της ισότιμης συμμετοχής των μαθητών/τριών σε όλες τις δράσεις του σχολείου, την αποδοχή και την προώθηση της διαφορετικότητας, την ενδυνάμωσή τους, δίνοντάς τους χώρο να ακουστεί η φωνή τους μέσα σε ένα πλαίσιο «ανοιχτό» και ασφαλές που σέβεται και διατηρεί τις πολυπολιτισμικές ταυτότητες. Η Διαπολιτισμική Εκπαίδευση παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτό το εγχείρημα, προτείνοντας ριζικές αλλαγές στα εκπαιδευτικά συστήματα, όπως, για παράδειγμα, την αναπροσαρμογή των Προγραμμάτων Σπουδών και των σχολικών εγχειριδίων, με στόχο τη συμπερίληψη των μεταναστών/τριών και των προσφύγων, την αξιοποίηση της μητρικής τους γλώσσας ως απαραίτητη προϋπόθεση για την ομαλή τους ένταξη στο νέο κοινωνικοπολιτισμικό πλαίσιο, την κατάλληλη επιστημονική κατάρτιση των εκπαιδευτικών, και τον ρόλο τους ως «γέφυρα» στη σύνδεση γονέων, σχολείου και κοινωνίας. Ο διαπολιτισμικός προσανατολισμός της εκπαίδευσης θεωρείται απαραίτητος και στην ελληνική πραγματικότητα. Ωστόσο, η εφαρμογή της αντιμετωπίζει ποικίλα προβλήματα και γεννά ερωτήματα σχετικά με την οργάνωση των εκπαιδευτικών συστημάτων με τρόπο που να ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές ανάγκες της πολυπολιτισμικής τάξης, την ίδρυση ή όχι ξεχωριστών σχολείων για τα αλλόγλωσσα παιδιά και από μεριάς του κράτους την επιθυμία για εκπαίδευση σε μεικτές τάξεις με βασική επιδίωξη την ενδυνάμωση και διατήρηση των πολιτισμικών διαφορών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Ανθρώπινα Δικαιώματα, Ένταξη μεταναστών και προσφύγων, Εκπαιδευτική πολιτική, Διαπολιτισμική εκπαίδευση
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
128
Αριθμός σελίδων:
69
Χρήστος Σταυρινός - Πτυχιακή Εργασία.pdf (749 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο