Θετική εκπαίδευση και μάθηση σε εξωτερικό χώρο: Απόψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:3402112 5 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-06-27
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Μπιτσίδη Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κωνσταντίνα Τσώλη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Θωμάς Μπαμπάλης, Καθηγητής, ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Νικόλαος Αλεξόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής, ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Θετική εκπαίδευση και μάθηση σε εξωτερικό χώρο: Απόψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Θετική εκπαίδευση και μάθηση σε εξωτερικό χώρο: Απόψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Περίληψη:
Στην παρούσα εργασία εξετάστηκαν οι στάσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την παιδαγωγική προσέγγιση της θετικής εκπαίδευσης και της μάθησης σε εξωτερικό χώρο. Η θετική εκπαίδευση αποτελεί τον συνδυασμό της επιστήμης της θετικής ψυχολογίας με τη διδασκαλία και αποβλέπει στην ενθάρρυνση και την υποστήριξη των ατόμων μέσα στο σχολείο και των εκπαιδευτικών δομών, ώστε να οδηγηθούν στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και να αναπτύξουν θετικό συναίσθημα για τις εκπαιδευτικές διαδικασίες. Η διδακτική πρόταση για μάθηση σε εξωτερικό χώρο ανήκει στις καινοτόμες διδακτικές μεθοδολογίες, είναι περιβαλλοντολογικά εστιασμένη και χαρακτηρίζεται από δράσεις και θεματικές μαθησιακές διαδικασίες που περιλαμβάνουν δραστηριότητες στην ύπαιθρο. Κοινό στοιχείο των παραπάνω προσεγγίσεων είναι η βιωματικότητα και κύριος στόχος η ευημερία και ευζωία του ατόμου. Στην έρευνα συμμετείχαν δεκαπέντε (15) εκπαιδευτικοί, οι οποίες εργάζονται σε ιδιωτικό δημοτικό σχολείο της Ανατολικής Αττικής. Με βάση τις ανάγκες της εν λόγω έρευνας, επιλέχθηκε ως καταλληλότερη η ποιοτική μεθοδολογία, ενώ ως εργαλείο συλλογής δεδομένων η ημι-δομημένη συνέντευξη. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν τις γνώσεις και απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη θετική ψυχολογία και τη θετική εκπαίδευση, τις στάσεις και απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη μέθοδο μάθησης σε εξωτερικό χώρο και τέλος τις στάσεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος και την εφαρμογή στοιχείων της θετικής εκπαίδευσης και της εκπαίδευσης σε εξωτερικό χώρο. Επιπρόσθετα, με βάση τα αποτελέσματα, παρουσιάζονται προτάσεις για περαιτέρω διερεύνηση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
θετική εκπαίδευση, μάθηση σε εξωτερικό χώρο, βιωματική εκπαίδευση, ευημερία, ευζωία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
95
Αριθμός σελίδων:
160
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική Εργασία - Αικατερίνη Μπιτσίδη - 221036 (ΤΕΛΙΚΟ).pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.