Η χρήση Βιβλίων Επαυξημένης Πραγματικότητας στην υποστήριξη της Διαπολιτισμικής διάστασης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Διπλωματική Εργασία uoadl:3412918 42 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-07-29
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Γαλιατσή Βασιλική
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλεξόπουλος Νικόλαος, Επίκουρος καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε. Ε.Κ.Π.Α.
Κουτρομάνος Γεώργιος, Αναπληρωτής καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε. Ε.Κ.Π.Α.
Τσώλη Κωνσταντίνα, Αναπληρώτρια καθηγήτρια, Π.Τ.Δ.Ε. Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η χρήση Βιβλίων Επαυξημένης Πραγματικότητας στην υποστήριξη της Διαπολιτισμικής διάστασης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η χρήση Βιβλίων Επαυξημένης Πραγματικότητας στην υποστήριξη της Διαπολιτισμικής διάστασης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Περίληψη:
Η σύγχρονη κοινωνία εξελίσσεται πολύ γρήγορα και σε αυτό διαδραματίζει σημαντικό ρόλο η ανάπτυξη των Νέων Τεχνολογιών. Η ένταξη των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην εκπαιδευτική διαδικασία, έχει συντελέσει μία πληθώρα αλλαγών στα πλαίσια της παραδοσιακής/τυπικής σχολικής αίθουσας. Μια από αυτές τις τεχνολογίες είναι εκείνη της Επαυξημένης Πραγματικότητας (ΕΠ), η οποία δύναται να ενισχύσει το παραδοσιακό σχολικό βιβλίο, εμπλουτίζοντάς το με πρόσθετο πολυμεσικό υλικό, αξιοποιώντας τις φορητές συσκευές. Τα τελευταία χρόνια και με διαρκή άνοδο σε δημοφιλία και αναζήτηση, η τεχνολογία της ΕΠ, που εκτελείται μέσα από τη χρήση κινητών συσκευών (mobile devices) συντελεί έναν νέο τρόπο προσέγγισης της γνώσης, της διδασκαλίας και της μάθησης. Μέσα από πλήθος ερευνών, έχει αποδειχθεί η συνάφεια των εφαρμογών ΕΠ με τη θεωρία του εποικοδομισμού και της ενεργού μαθήσεως. Τα προαναφερθέντα, δημιουργούν νέες διδακτικές κατευθύνσεις προς μια πιο μαθητοκεντρική διδασκαλία. Παρόλα αυτά, η χρήση εφαρμογών ΕΠ στην εκπαίδευση είναι πολύ περιορισμένη, ενώ για την προαγωγή της Διαπολιτισμικότητας στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι ανύπαρκτη. Η διαπολιτισμική ικανότητα είναι σημαντικότερη της γλωσσικής ικανότητας, καθώς διεισδύει στην πολιτισμική ευαισθησία, στην συνειδητοποίηση και την προσαρμοστικότητα. Μέσα από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, διαπιστώνεται ότι οι έννοιες της ενεργού μαθήσεως και του εποικοδομισμού, είναι άμεσα συνυφασμένες με τις εφαρμογές ΕΠ. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η διαμορφωτική αξιολόγηση της εφαρμογής ΕΠ «SolidARity», που επαυξάνει μια σελίδα του βιβλίου Γλώσσας (τρίτο τεύχος) της Δ΄ Δημοτικού. Για την δημιουργία της εφαρμογής υιοθετήθηκαν τα τρία πρώτα στάδια της μεθοδολογίας «Έρευνα που βασίζεται στον Σχεδιασμό» (DBR: Design - Based Research). Το πρώτο στάδιο αφορά την «Αναγνώριση και ανάλυση του προβλήματος», το δεύτερο στάδιο τον «Σχεδιασμό και ανάπτυξη του πρωτοτύπου» και το τρίτο την «Αξιολόγηση του πρωτοτύπου». Η αξιολόγηση της εφαρμογής, σύμφωνα με το Μοντέλο Αποδοχής της Τεχνολογίας, πραγματοποιήθηκε σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η συλλογή δεδομένων κατέστη εφικτή μέσω ερωτηματολογίων. Μέσα από την ανάλυση των δεδομένων, προκύπτουν θετικά αποτελέσματα, όσον αφορά την αξιολόγηση της εφαρμογής από τους/τις μαθητές/τριες, ενώ οι εκπαιδευτικοί του δείγματος είναι αρκετά επιφυλακτικοί ως προς τις νέες τεχνολογίες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), Κινητή Μάθηση, Επαυξημένη Πραγματικότητα, Βιβλία Επαυξημένης Πραγματικότητας, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
90
Αριθμός σελίδων:
144
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική Εργασία, Γαλιατσή Βασιλική (1).pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.