Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των ΜαθηματικώνΒιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-08-01
Συγγραφέας:
Γκεσούλη Φερενίκη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δέσποινα Ποτάρη Καθηγήτρια Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ (Επιβλέπουσα),
Ν. Μεταξάς Καθηγητής Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ,
Χ.Τριανταφύλλου Καθηγήτρια Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η ικανότητα μαθηματικής δημιουργικής σκέψης των μαθητών και ο τρόπος διαχείρισης προβλημάτων ανοιχτού τύπου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η ικανότητα μαθηματικής δημιουργικής σκέψης των μαθητών και ο τρόπος διαχείρισης προβλημάτων ανοιχτού τύπου
Περίληψη:
Η μαθηματική δημιουργικότητα αποτελεί ένα σημαντικό πεδίο έρευνας που ανοίγει νέες προοπτικές στην κατανόηση της μαθηματικής εκπαίδευσης και της διαδικασίας μάθησης. Η παρούσα εργασία αποτελεί προσπάθεια διερεύνησης του επιπέδου της μαθηματικής δημιουργικότητας 10 μαθητών Γυμνασίου με βάση τους δείκτες της ευχέρειας, της ευελιξίας και της πρωτοτυπίας. Μέσω της προσέγγισης της ποιοτικής έρευνας, αναλύονται οι τρόποι, οι μέθοδοι και οι στρατηγικές που χρησιμοποιήθηκαν από τους μαθητές κατά την επίλυση δύο μαθηματικών προβλημάτων ανοιχτού τύπου και διερευνάται η εμφάνιση στοιχείων δημιουργικότητας. Επιπλέον, επιδιώκεται η διαπίστωση της ύπαρξης σχέσης ανάμεσα στη μαθηματική δημιουργικότητα και την επίδοση των μαθητών στα μαθηματικά. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων δείχνει ότι : α) εμφανίζονται στοιχεία μαθηματικής δημιουργικότητας στις απαντήσεις των μαθητών, β) το επίπεδο της μαθηματικής δημιουργικότητας συνδέεται με τις επιδόσεις και γ) τα προβλήματα ανοιχτού τύπου είναι κατάλληλα για τη διερεύνηση της μαθηματικής δημιουργικότητας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Μαθηματική δημιουργικότητα, προβλήματα ανοιχτού τύπου, ευχέρεια, ευελιξία, πρωτοτυπία
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
11
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
33
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - ΦΕΡΕΝΙΚΗ ΓΚΕΣΟΥΛΗ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.