Το στρες και η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Διπλωματική Εργασία uoadl:3415011 19 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-09-10
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Γεωργιάδου Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Το στρες και η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Το στρες και η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Περίληψη:
Οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής πολύ συχνά, έρχονται αντιμέτωποι με δύσκολες και προκλητικές καταστάσεις, στα πλαίσια της τάξης και της διδασκαλίας των παιδιών με αναπηρία. Οι προκλήσεις αυτές, τις οποίες καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί, τους οδηγούν αρκετές φορές στην επαγγελματική εξουθένωση, καθώς και στο χρόνιο στρες. Η επαγγελματική εξουθένωση είναι μια κατάσταση συναισθηματικής, σωματικής και ψυχικής εξάντλησης που προκαλείται από υπερβολικό και παρατεταμένο στρες. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τα επίπεδα του στρες και της επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 174 εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής που εργάζονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, τόσο σε ειδικά όσο και σε γενικά σχολεία. Η μέθοδος συλλογής δεδομένων περιλαμβάνει ερωτηματολόγια που εξετάζουν διάφορες διαστάσεις του στρες και της επαγγελματικής εξουθένωσης, καθώς και δημογραφικά στοιχεία. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής βιώνουν υψηλά επίπεδα στρες και επαγγελματικής εξουθένωσης. Συγκεκριμένα, η έρευνα διαπιστώνει ότι η έλλειψη επαγγελματικής ανάπτυξης και υποστήριξης συνδέεται με υψηλότερα επίπεδα στρες και εξουθένωσης και υπογραμμίζει την ανάγκη για στοχευμένες παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν τις συνθήκες εργασίας και θα μειώσουν το στρες και την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
στρες, επαγγελματική εξουθένωση, εκπαιδευτικοί, ειδική αγωγή, πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
85
Αριθμός σελίδων:
167
Στρες και επαγγελματική εξουθένωση - Μαρία Γεωργιάδου (Α.Μ. 7981232200008).pdf (5 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο