Αξιολόγηση της εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευσης την περίοδο της πανδημίας covid-19.Η περίπτωση του εκπαιδευτικού προγράμματος ειδικότητας «διασώστης – πλήρωμα ασθενοφόρου» του ΙΕΚ-ΕΚΑΒ

Διπλωματική Εργασία uoadl:3415193 23 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πληροφορική της Υγείας
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-09-13
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Μίχος Κυριάκος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φλώρα Μαλαματένιου, Καθηγήτρια, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ
Ζούλιας Εμμανουήλ, Διδάκτωρ, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ
Κούφη Βασιλική, Διδάκτωρ, Τμήμα Τεχνολογίας Πληροφορικής Και Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο Πειραιώς
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αξιολόγηση της εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευσης την περίοδο της πανδημίας covid-19.Η περίπτωση του εκπαιδευτικού προγράμματος ειδικότητας «διασώστης – πλήρωμα ασθενοφόρου» του ΙΕΚ-ΕΚΑΒ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αξιολόγηση της εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευσης την περίοδο της πανδημίας covid-19.Η περίπτωση του εκπαιδευτικού προγράμματος ειδικότητας «διασώστης – πλήρωμα ασθενοφόρου» του ΙΕΚ-ΕΚΑΒ
Περίληψη:
Εισαγωγή: Η περίοδος της πανδημικής κρίσης του Covid-19 έφερε ριζικές μεταρρυθμίσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία, με τη στροφή στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, και αφήνοντας, τουλάχιστον προσωρινά, τη δια ζώσης εκπαίδευση. Η απότομη και ρηξικέλευθη μεταστροφή στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση για μερικούς εκπαιδευόμενους ήταν μια νέα προοπτική για το μέλλον της εκπαίδευσης και για άλλους μια απρόσωπη διαδικασία, περιορισμένη στους εξοικειωμένους και έχοντες πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες.
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση του βαθμού ικανοποίησης εκπαιδευόμενων του προγράμματος ειδικότητας «Διασώστης – Πλήρωμα Ασθενοφόρου» του Ι.Ε.Κ. Ε.Κ.Α.Β., από τη δια ζώσης και την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση κατά τη χρονική περίοδο της πανδημίας.
Μεθοδολογία: Στη μελέτη συμμετείχαν 101 εκπαιδευόμενοι που κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα ειδικά σχεδιασμένο ερωτηματολόγιο 52 ερωτήσεων κλειστού τύπου κλίμακας Likert αναφορικά με το βαθμό ικανοποίησης από την παρεχόμενη δια ζώσης και εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Αποτελέσματα: ο συνολικός βαθμός ικανοποίησης των συμμετεχόντων από τη δια ζώσης εκπαίδευση ήταν 3.79±0.69 έναντι 3.36±0.82 από την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση (p≤0.001). Η ηλικία των συμμετεχόντων δεν φάνηκε να επηρεάζει το βαθμό ικανοποίησής τους. Οι άνδρες της μελέτης δήλωσαν μεγαλύτερο βαθμό ικανοποίησης σε σύγκριση με τις γυναίκες τόσο από τη δια ζώσης εκπαίδευση (3.8±0.64 vs 3.7±0.75, αντίστοιχα, p=0.465) όσο και από την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση (3.4 ±0.74 vs 3.3 ±0.91, αντίστοιχα, p=0.438), χωρίς όμως σημαντικές διαφορές.
Συμπεράσματα: Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι οι εκπαιδευόμενοι έχουν υψηλότερη ικανοποίηση από τη δια ζώσης εκπαίδευση σε σύγκριση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Αυτό ενδεχομένως οφείλεται σε ποικίλους παράγοντες, που επηρεάζουν την εκπαιδευτική εμπειρία, συμπεριλαμβανομένων της έλλειψης προσωπικής επαφής, και της δυσκολίας διατήρησης κινήτρου στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Επιπλέον μελέτες θα ενισχύσουν στη διαλεύκανση των παραγόντων που επηρεάζουν το διαφορετικό βαθμό ικανοποίησης μεταξύ της δια ζώσης και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση, Δια ζώσης εκπαίδευση, Πανδημία, Διασώστης – πλήρωμα ασθενοφόρου Ι.Ε.Κ. Ε.Κ.Α.Β.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
123
Αριθμός σελίδων:
108
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΙΧΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ .pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο