Απόψεις, αναπαραστάσεις και πρακτικές εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το μάθημα της ιστορίας στην εποχή της παγκοσμιοποίησης. Μια ποιοτική προσέγγιση.

Διπλωματική Εργασία uoadl:3415403 21 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κοινωνιολογία και Σύγχρονη Κοινωνία: Ειδικά Θέματα Παιδικής Ηλικίας, Κοινωνικών Μειονοτήτων, Εργασίας και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-09-16
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Βασιλομανωλάκης Αλέξης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δασκαλάκης Δημοσθένης, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠA.
Κακάμπουρα Ρέα , Καθηγήτρια , Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠA.
Μπαμπούνης Χαράλαμπος, Ομότιμος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠA.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Απόψεις, αναπαραστάσεις και πρακτικές εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το μάθημα της ιστορίας στην εποχή της παγκοσμιοποίησης. Μια ποιοτική προσέγγιση.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Απόψεις, αναπαραστάσεις και πρακτικές εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το μάθημα της ιστορίας στην εποχή της παγκοσμιοποίησης. Μια ποιοτική προσέγγιση.
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στην διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και πιο συγκεκριμένα ενεργών φιλολόγων γυμνασίων-λυκείων για το μάθημα της ιστορίας στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. Πόσο εύκολη είναι όμως μια τέτοια προσπάθεια; Λαμβάνοντας υπόψη το ρόλο των κοινωνικών αναπαραστάσεων και την ισχυρή επιρροή τους στην παγίωση βασικών πεποιθήσεων επιχειρείται-σε πρώτο στάδιο- ένα σύντομο ταξίδι στην παιδική ηλικία και στα φοιτητικά τους χρόνια. Πρόκειται για μια ποιοτική έρευνα που υλοποιήθηκε με τη χρήση ημιδομημένων συνεντεύξεων σε είκοσι (20) εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ02 που διδάσκουν τόσο σε γυμνάσια όσο και σε λύκεια-κυρίως γενικά- σε διαφορετικούς νομούς της Ελλάδας. Στη συνέχεια η ποιοτική έρευνα εστιάζει σε ζητήματα επαγγελματικής ανάπτυξης-μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών προκειμένου να ανιχνευτούν πιθανές αλλαγές στις απόψεις τους για τη σχολική ιστορία και τις ποικίλες εκφάνσεις της εν έτει 2024. Στο τελευταίο μέρος εξετάζονται συγκεκριμένες διδακτικές πρακτικές μέσα από τρεις διαφορετικές διδακτικές ενότητες των τριών τάξεων του Γενικού Λυκείου (μια για κάθε τάξη) με απώτερο στόχο την αναζήτηση των στάσεων των εκπαιδευτικών σε σύγχρονα ζητήματα της σχολικής ιστορίας και την αξιοποίηση ή μη πρόσθετου ιστορικού υλικού που καθιστά την σχολική ιστορία λιγότερο εθνοκεντρική και περισσότερο μια σύγχρονη κοινωνική επιστήμη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
κοινωνικές αναπαραστάσεις, διδακτικές αρχές-πρακτικές, εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εθνοκεντρισμός, κοινωνικές επιστήμες, διδακτική της ιστορίας, παιδική ηλικία, Φαινομενολογία, επαγγελματική ανάπτυξη, παγκοσμιοποίηση, πολυπρισματικότητα, διαπολιτισμική προσέγγιση, στερεοτυπικές αντιλήψεις, προκαταλήψεις.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
74
Αριθμός σελίδων:
187
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-ΒΑΣΙΛΟΜΑΝΩΛΑΚΗΣ.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.