La compétence métalinguistique en tant que stratégie de compréhension en grec moderne : Une démarche intercompréhensive

Διπλωματική Εργασία uoadl:3417860 58 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία ξένων γλωσσών στην Ευρώπη: Εκπ/ση στη Γλωσσική και Πολιτισμική Διαφορετικότητα Σχολικών Πληθυσμών
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-10-01
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Παπαγεωργίου Βασιλεία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αργυρώ Μουστάκη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Μαρίνα Βήχου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Valentin Feussi, Καθηγητής του Τμήματος Γραμμάτων και Γλωσσικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Angers
Πρωτότυπος Τίτλος:
La compétence métalinguistique en tant que stratégie de compréhension en grec moderne : Une démarche intercompréhensive
Γλώσσες εργασίας:
Γαλλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η μεταγλωσσική ικανότητα ως στρατηγική κατανόησης στα νέα ελληνικά: Μια προσέγγιση βασισμένη στην αλληλοκατανόηση
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία επιδιώκει να διερευνήσει τον ρόλο της
μεταγλωσσικής ικανότητας στην κατάκτηση/εκμάθηση των νέων ελληνικών.
Αναλυτικότερα, μας ενδιαφέρει να παρατηρήσουμε με ποιον τρόπο χρησιμοποιούν
αυτήν την ικανότητα ως στρατηγική γραπτής κατανόησης οι ενήλικες μαθητές των νέων
ελληνικών. Προκειμένου να επιχειρήσουμε να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα,
σχεδιάσαμε μία εργασία γραπτής κατανόησης: Δώσαμε στους συμμετέχοντες στην
έρευνά μας ένα γραπτό κείμενο, συνοδευόμενο από ένα ερωτηματολόγιο που περιείχε
ερωτήσεις σχετικές με το κείμενο, ερωτήσεις που τους παρακινούσαν να μετέλθουν
μεταγλωσσικές στρατηγικές κατανόησης, καθώς και να τις περιγράψουν λεκτικά.
Τόσο ο σχεδιασμός της εργασίας μας όσο και το σύνολο της δουλειάς μας έχουν
επηρεαστεί από την προσέγγιση της αλληλοκατανόησης, μια προσέγγιση που ευνοεί
τη χρήση της ικανότητας που μας ενδιαφέρει. Η ανάλυση των δεδομένων της έρευνάς
μας μας επέτρεψε να εξετάσουμε σε βάθος ποιες μεταγλωσσικές στρατηγικές
χρησιμοποιούνται από τους μαθητές στη διάρκεια της γραπτής κατανόησης, καθώς
και να εντοπίσουμε ποιες από αυτές διαδραματίζουν τον πιο σημαντικό ρόλο. Σε αυτό
το πλαίσιο, μπορέσαμε να προβούμε σε μια ιεράρχηση των επιμέρους ικανοτήτων της
μεταγλωσσικής ικανότητας με βάση τη χρήση τους από τους μαθητές, αλλά και να
παρατηρήσουμε ενδείξεις που υποδηλώνουν μια σχέση ανάμεσα σε μεταγλωσσική
και διαγλωσσική ικανότητα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Μεταγλωσσική Ικανότητα, Αλληλοκατανόηση, Ελληνικά ως Δεύτερη/Ξένη Γλώσσα, Κατανόηση Γραπτού Λόγου, Διαγλωσσική Ικανότητα, Υποθετική Γραμματική
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
65
Αριθμός σελίδων:
176
Papageorgiou Vasileia Master.pdf (5 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο