Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική της ΒιολογίαςΒιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-10-11
Συγγραφέας:
Παλαιολόγου Νεκταρία-Ανθή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ευαγγελία Μαυρικάκη, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ (Επιβλέπουσα),
Παναγιώτης Παφίλης Καθηγητής Τμήμα Βιολογίας ΕΚΠΑ,
Παναγιώτης Στασινάκης Δρ. Βιολογίας, Διδάσκων στο ΠΜΣ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στάσεις εκπαιδευτικών Βιολογίας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την υπαίθρια εκπαίδευση στο μάθημα της Βιολογίας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Στάσεις εκπαιδευτικών Βιολογίας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την υπαίθρια εκπαίδευση στο μάθημα της Βιολογίας
Περίληψη:
Η υπαίθρια εκπαίδευση (ΥΕ) ή αλλιώς εκπαίδευση έξω από την τάξη είναι ένας τρόπος εκπαίδευσης που προσελκύει το ενδιαφέρον ολοένα και περισσότερων καθηγητών και δασκάλων τα τελευταία χρόνια. Προσφέρει πολλαπλά οφέλη, στον ψυχισμό και στην φυσική κατάσταση των παιδιών, ενώ συνδυάζεται πολύ καλά με το μάθημα της Βιολογίας. Ωστόσο, εμφανίζονται και ορισμένοι ανασταλτικοί παράγοντες, που αναφέρονται κυρίως στην έλλειψη χρόνου, διάθεσης, εμπειρίας και του αισθήματος της ασφάλειας των εκπαιδευτικών. Στην παρούσα εργασία διερευνώνται οι στάσεις των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που διδάσκουν βιολογία για τη χρήση της ΥΕ στο εν λόγω μάθημα. Για το σκοπό αυτό, κατασκευάστηκε ερωτηματολόγιο που διανεμήθηκε σε καθηγητές και καθηγήτριες Βιολογίας στην Ελλάδα. Από τις 121 απαντήσεις που συλλέχθηκαν αποτυπώθηκαν οι στάσεις τους. Βρέθηκε πως οι περισσότεροι έχουν σε αρκετά μεγάλο βαθμό μία βασική εικόνα για το τι είναι και τι περιλαμβάνει η ΥΕ, ποια είναι τα χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί για την εφαρμογή της, ποια τα οφέλη της και ποιοι λόγοι τους αποτρέπουν από τη χρήση της. Σχεδόν το σύνολό τους έχει μεγάλη πρόθεση να εφαρμόσει ΥΕ και θεωρεί πως χρειάζεται να ενσωματωθεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στην πράξη, όμως, ένα πολύ μικρό μέρος τους την αξιοποιούν σε συχνότητα μεγαλύτερη των τριών φορών μέσα σε ένα σχολικό έτος, ενώ το ένα τέταρτο δεν την έχει εφαρμόσει ποτέ στην καριέρα του. Διαφάνηκε, με άλλα λόγια, μία αισιόδοξη και θετική στάση προς την αξιοποίηση της ΥΕ στα πλαίσια του μαθήματος της Βιολογίας, στάση, όμως, που ακόμα δεν αποτυπώνεται στη σχολική πραγματικότητα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
υπαίθρια εκπαίδευση, στάσεις, βιολογία, ερωτηματολόγιο, δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
106