Consumer choice, market concentration, and wealth distribution in connected and disconnected economic structures: an agent-based modeling approach

Διδακτορική Διατριβή uoadl:3420443 15 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Οικονομικών Επιστημών
Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών και Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-10-22
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Τσιάτσιος Γεώργιος-Άλκης
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
Λεβεντίδης Ιωάννης , Καθηγητής, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών, ΕΚΠΑ
Θεοχαράκης Νικόλαος, Καθηγητής, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών, ΕΚΠΑ
Αργείτης Γεώργιος, Καθηγητής, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών, ΕΚΠΑ
Κυριακοπούλου Δήμητρα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών, ΕΚΠΑ
ΧριστόπουλοςΑπόστολος Γ. , Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Ξανθόπουλος Στυλιανός, Αναπληρωτής Καθηγητής , Τμήμα Στατιστικής και Αναλογιστικών-Χρηματοοικονομικών Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Πρωτότυπος Τίτλος:
Consumer choice, market concentration, and wealth distribution in connected and disconnected economic structures: an agent-based modeling approach
Γλώσσες διατριβής:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Επιλογή καταναλωτή, συγκέντρωση αγοράς και κατανομή πλούτου σε συνδεδεμένες και αποσυνδεδεμένες οικονομικές δομές: μία προσέγγιση με μοντέλα πρακτόρων
Περίληψη:
Αυτή η διατριβή χρησιμοποιεί μοντέλα βασισμένα σε πράκτορες (ABMs) για τη διερεύνηση της δυναμικής της επιλογής καταναλωτή, της συγκέντρωσης της αγοράς και της κατανομής του κεφαλαίου σε τεχνητές οικονομίες, με στόχο την παροχή πληροφοριών σχετικά με τη συμπεριφορά σε μικροεπίπεδο και την επιρροή της στα αποτελέσματα σε μακροεπίπεδο. Απομακρυνόμαστε από την κλασική θεωρία ζήτησης ενσωματώνοντας την ετερογένεια μεταξύ των πρακτόρων, την περιορισμένη ορθολογικότητα και πολυπαραμετρικές συναρτήσεις ζήτησης, σε αντίθεση με το πλαίσιο του αντιπροσωπευτικού πράκτορα. Μέσω προσεγγίσεων βασισμένων σε προσομοιώσεις και ενσωματώνοντας διάφορες οικονομικές θεωρίες και έννοιες, όπως η δυναμική των επιχειρήσεων, η κεντρική τραπεζική, η διαμόρφωση των τιμών και η μεγιστοποίηση των κερδών, αναλύουμε τις σύνθετες αλληλεπιδράσεις μεταξύ καταναλωτών, επιχειρήσεων και συνθηκών της αγοράς. Μελετώντας οικονομίες με πολλαπλά αγαθά και πράκτορες που διαφέρουν ως προς τις προτιμήσεις και τα εισοδήματα, προκύπτουν δυναμικές σχέσεις και αποκτούμε μια βαθύτερη κατανόηση του πώς οι ατομικές επιλογές επηρεάζουν το συνολικό σύστημα. Τα ευρήματά μας συμβάλλουν στη βιβλιογραφία για τα μοντέλα βασισμένα σε πράκτορες στην οικονομία και προσφέρουν πολύτιμες γνώσεις σε υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και ερευνητές που ενδιαφέρονται για την κατανόηση των πολύπλοκων δυναμικών των οικονομικών συστημάτων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Επιλογή καταναλωτή Δίκτυα Κβαντικοί τυχαίοι περίπατοι Αβεβαιότητα Ζήτηση καταναλωτή Μοντέλα βασισμένα σε πράκτορες (ABM) Υπολογιστική οικονομία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
225
Αριθμός σελίδων:
130
____PHD_MAIN______VER_4 complete.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο