Τα προβλήματα και οι ευκαιρίες της ενσωμάτωσης της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Διπλωματική Εργασία uoadl:3420553 17 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Διαδικτυακής (online) Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-10-19
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Ρεντζελά Σοφία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κώστας Απόστολος, Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Σοφός Αλιβίζος, Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Κουτρομάνος Γεώργιος, Αναπληρωτής Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Τα προβλήματα και οι ευκαιρίες της ενσωμάτωσης της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Τα προβλήματα και οι ευκαιρίες της ενσωμάτωσης της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Περίληψη:
Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) έχει αναδειχθεί αναμφίβολα σε μία από τις πιο καινοτόμες τεχνολογίες της σύγχρονης εποχής, επηρεάζοντας διάφορους τομείς της καθημερινής μας ζωής, όπως την υγεία, τις μεταφορές, και την εκπαίδευση. Η παρούσα εργασία αποτελεί μια συστηματική ανασκόπηση μέσω της βιβλιομετρικής ανάλυσης μεταδεδομένων, βάσει της μεθοδολογίας των Prahani etal. (2022), κατάλληλα τροποποιημένης προκειμένου να καταστεί δυνατή η αποτελεσματικότερη ανάλυση των δεδομένων. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στη βάση Web of ScienceTM και το τελικό σύνολο των αποτελεσμάτων αποτελείται από 340 άρθρα κατά την περίοδο 1997-2024. Σημειώνεται ότι η παρούσα ανάλυση βασίστηκε αποκλειστικά στην κατηγοριοποίηση της βάσης Web of ScienceTM και δεν χρησιμοποιήθηκαν εργαλεία ανάλυσης περιεχομένου. Σκοπός είναι η διερεύνηση των προβλημάτων και των ευκαιριών ενσωμάτωσης της ΤΝ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ειδικότερα διερευνήθηκε η αξιοποίηση των εργαλείων ΤΝ σε όλες τις φάσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και έγινε προσπάθεια να δοθούν απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα και να προταθούν λύσεις για την αποτελεσματική ενσωμάτωση της τεχνολογίας της ΤΝ στη σύγχρονη σχολική τάξη. Τα αποτελέσματα της έρευνας εστίασαν στην επίδραση της ΤΝ στη μάθηση και τη διδασκαλία, αναλύοντας τα προβλήματα και τις ευκαιρίες στις μεθόδους επίτευξης μαθησιακών αποτελεσμάτων, την ανάπτυξη διδακτικών μεθόδων, τον σχεδιασμό μαθημάτων και την ανάπτυξη μεθόδων αξιολόγησης. Επίσης, εξετάστηκε η ενίσχυση της εξατομικευμένης μάθησης μέσω της χρήσης τεχνολογιών ΤΝ και επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας στη μαθησιακή διαδικασία. Τέλος, αξιολογήθηκε ο βαθμός ετοιμότητας των εκπαιδευτικών και η αξιοπιστία των εκπαιδευτικών συστημάτων βάσει ΤΝ. Κατά τη διάρκεια εκπόνησης της εργασίας παρατηρήθηκε ότι η ενσωμάτωση της ΤΝ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ενώ αποτελεί μοναδική ευκαιρία για την αναβάθμιση των εκπαιδευτικών μεθόδων και την παροχή μιας ξεχωριστής μαθησιακής εμπειρίας στους εκπαιδευόμενους εγείρει παράλληλα ζητήματα και σειρά προκλήσεων, όπως ότι τα οφέλη θα πρέπει να υπερτερούν των κινδύνων και η διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών σε συστήματα ΤΝ.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
πρωτοβάθμια εκπαίδευση, Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ), K-12 εκπαίδευση, συμπεριφορά, μηχανική υπολογιστών, ηθική, γλωσσολογία, εκπαιδευτική ψυχολογία, εκπαίδευση εκπαιδευτικών, απόψεις εκπαιδευτικών
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
52
Αριθμός σελίδων:
87
00.Διπλωματική_Ρεντζελά Σοφία_ΠΕΡΓΑΜΟΣ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο