Στάσεις και προδιαθέσεις εκπαιδευτικών Επαγγελματικής εκπαίδευσης σχετικά με τον μετασχηματισμό του σχολείου σε Οργανισμό και Κοινότητα Μάθησης (ΟΚΜ)

Διπλωματική Εργασία uoadl:3435349 8 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-12-04
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Καμαριώτης Γεώργιος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Επιβλέπουσα: Αντωνία Σαμαρά, Μέλος ΕΔΙΠ, Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Μέλος 1: Παπακωνσταντίνου Αντιγόνη-Άλμπα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Μέλος 2: Ρουσσάκης Ιωάννης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στάσεις και προδιαθέσεις εκπαιδευτικών Επαγγελματικής εκπαίδευσης σχετικά με τον μετασχηματισμό του σχολείου σε Οργανισμό και Κοινότητα Μάθησης (ΟΚΜ)
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Στάσεις και προδιαθέσεις εκπαιδευτικών Επαγγελματικής εκπαίδευσης σχετικά με τον μετασχηματισμό του σχολείου σε Οργανισμό και Κοινότητα Μάθησης (ΟΚΜ)
Περίληψη:
Η ιδέα του οργανισμού μάθησης στο πλαίσιο της θεωρίας της διοίκησης αναπτύχθηκε από τους Argyris και Schon (1978) και έγινε δημοφιλής από τον Senge (1990) (Πασιάς κ.ά. 2024:18). Ο οργανισμός μάθησης είναι ένας χώρος όπου καλλιεργείται μια "μαθησιακή ατμόσφαιρα", μια "μαθησιακή κουλτούρα" ή ένα "μαθησιακό κλίμα" και όπου η "μάθηση για τη μάθηση" είναι απαραίτητη για όλους τους εμπλεκόμενους (OECD, 2016:Introduction).
Πολλές έρευνες και μελέτες έχουν γίνει σε διεθνές και εγχώριο επίπεδο με θέμα τους Οργανισμούς και Κοινότητες Μάθησης (ΟΚΜ) ή τις Επαγγελματικές Κοινότητες Μάθησης (ΕΚΜ) σε σχέση με την Πρωτοβάθμια ή την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ελάχιστες όμως επικεντρώνονται στην Επαγγελματική εκπαίδευση. Η παρούσα έρευνα εξυπηρετεί αυτόν ακριβώς το σκοπό. Διερευνά τις στάσεις και τις προδιαθέσεις των εκπαιδευτικών Επαγγελματικής εκπαίδευσης για τον μετασχηματισμό του σχολείου σε ΟΚΜ.
Ο μετασχηματισμός του σχολείου σε ΟΚΜ διερευνάται σε επτά άξονες:
• Σχολείο & Όραμα
• Σχολείο & Συνεργατική Κουλτούρα – Μάθηση
• Σχολείο & Διαδικασίες
• Σχολείο & Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών
• Σχολείο & Ηγεσία
• Σχολείο & Ανατροφοδότηση, Αναστοχασμός, Αξιολόγηση Ομοτέχνων
• Σχολείο & Καλές Πρακτικές – Εκπαιδευτικά Δίκτυα και Ροές
Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν πολύ ισχυρή προδιάθεση και μέτρια έως πολύ ισχυρή στάση των εκπαιδευτικών επαγγελματικής εκπαίδευσης για τον μετασχηματισμό του σχολείου σε ΟΚΜ, παρά το γεγονός ότι καταγράφονται σχετικά μειωμένες τιμές στον άξονα της ανατροφοδότησης, αναστοχασμού και αξιολόγησης ομοτέχνων. Στα σημαντικά των αποτελεσμάτων είναι το ότι το μεγαλύτερο σκορ τόσο σε επίπεδο προδιαθέσεων όσο και σε επίπεδο στάσεων καταγράφεται για τον άξονα της Συνεργατικής Κουλτούρας – Μάθησης. Αναδεικνύεται επίσης ότι υπάρχει στατιστική σημαντικότητα στη σχέση προδιαθέσεων – φύλου, με τις γυναίκες να έχουν στατιστικά σημαντικό, μεγαλύτερο μέσο όρο προδιαθέσεων σε σχέση με τους άντρες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Στάσεις, Προδιαθέσεις, Εκπαιδευτικοί Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Οργανισμός και Κοινότητα Μάθησης
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
10
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
201
Αριθμός σελίδων:
298
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2025-05-21.

ΚαμαριώτηςΓιώργος-Διπλωματική-Final.pdf
16 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2025-05-21.