Μαθηματικά σε ένα εργαστήριο ξυλουργικής: Δράσεις διερεύνησης μαθητών.

Διπλωματική Εργασία uoadl:3446535 6 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-12-10
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Γκοσδής Χρήστος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Χρυσαυγή Τριανταφύλλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Μαθηματικών, ΕΚΠΑ (Επιβλέπων)
Δέσποινα Πόταρη, Καθηγήτρια, Τμήμα Μαθηματικών, ΕΚΠΑ,
Γεώργιος Ψυχάρης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Μαθηματικών, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μαθηματικά σε ένα εργαστήριο ξυλουργικής: Δράσεις διερεύνησης μαθητών.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Μαθηματικά σε ένα εργαστήριο ξυλουργικής: Δράσεις διερεύνησης μαθητών.
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά τις δράσεις διερεύνησης πέντε μαθητών και δυο μαθητριών Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου κατά την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων σε ένα εργαστήριο ξυλουργικής. Παράλληλα, μελετώνται οι στάσεις των συμμετεχόντων για το ρόλο των μαθηματικών στην καθημερινή ζωή και το χώρο εργασίας και αν η εμπλοκή τους στη συγκεκριμένη δραστηριότητα επηρέασε τις παραπάνω στάσεις. Για τη συλλογή των δεδομένων στο εργαστήριο ξυλουργικής χρησιμοποιήθηκαν οπτικοακουστικά μέσα. Για τον προσδιορισμό των δράσεων διερεύνησης χρησιμοποιήθηκε το θεωρητικό πλαίσιο της Διερευνητικής Μάθησης (inquiry-based learning), μια παιδαγωγική μέθοδο που εστιάζει στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών κατά τη μάθηση μέσω ερωτήσεων, έρευνας, αναστοχασμού και συνεργασίας με τους συμμαθητές τους. Μέσω της εμπλοκής τους στην επίλυση των προβλημάτων ξυλουργικής της έρευνας αυτής, οι συμμετέχοντες συνεργάστηκαν, ανέθεσαν ρόλους, διατύπωσαν ερωτήματα και συλλογισμούς και διερεύνησαν πιθανές λύσεις τις οποίες απέρριψαν ή αποδέχτηκαν με γνώμονα τους περιορισμούς του χώρου εργασίας της ξυλουργικής. Επίσης, πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις πριν και μετά την εμπλοκή των συμμετεχόντων στη συγκεκριμένη δραστηριότητα οι οποίες περιελάμβαναν ερωτήσεις σε σχέση με τις αντιλήψεις των συμμετεχόντων για την ωφέλεια των μαθηματικών στην καθημερινή ζωή και το χώρο εργασίας. Από τις απαντήσεις των συμμετεχόντων πριν και μετά την εμπλοκή τους στην επίλυση των προβλημάτων ξυλουργικής της έρευνας φαίνεται οτι η παραπάνω διαδικασία συνέβαλε στη μεταβολή της στάσης τους για τη σημασία των Μαθηματικών στην ανθρώπινη καθημερινότητα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
επίλυση προβλημάτων, διερευνητική μάθηση, στάσεις για τα μαθηματικά, μαθηματικά στην καθημερινή ζωή, μαθηματικά και χώροι εργασίας
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
46
Αριθμός σελίδων:
75
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΓΚΟΣΔΗΣ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο