Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τη σεξουαλική αγωγή

Διπλωματική Εργασία uoadl:3446609 8 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Προαγωγή και Αγωγή της Υγείας
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-12-12
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Λεμονής Δημήτριος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ευανθία Σακελλάρη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας, ΠΑΔΑ
Αρετή Λάγιου, Καθηγήτρια, Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας, ΠΑΔΑ
Βενετία Νοταρά, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας, ΠΑΔΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τη σεξουαλική αγωγή
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τη σεξουαλική αγωγή
Περίληψη:
Eισαγωγή: Η εισαγωγή του μαθήματος της σεξουαλικής αγωγής στο ελληνικό σχολείο και ειδικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπου φοιτούν παιδιά μικρότερης ηλικίας, αντιμετώπιζε πάντα μεγάλα προβλήματα.
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η αποτύπωση των απόψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τη σεξουαλική αγωγή.
Υλικό και μέθοδος: Η έρευνα ακολούθησε την ποσοτική μεθοδολογική προσέγγιση με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου. Χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο της Γερούκη Μ. (2011) σε 201 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Αποτελέσματα: Οι εκπαιδευτικοί συμφώνησαν πως οι μαθητές θα ενδιαφέρονταν να παρακολουθήσουν στο σχολείο θέματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και διαφυλικών σχέσεων και πως οι γονείς των μαθητών θα αντιμετώπιζαν αποδοκιμαστικά την προοπτική της συστηματικής διδασκαλίας του θέματος της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Σε μεγαλύτερη συχνότητα οι ερωτώμενοι ανέφεραν πως οι μαθητές χρησιμοποιούν άσχημη γλώσσα για να αναφερθούν στα γεννητικά όργανα ή στη σεξουαλική πράξη. Επίσης αισθάνονται πως χρειάζονται επιπλέον εκπαίδευση ή κάποια άλλη βοήθεια για να αντιμετωπίσουν πιο αποτελεσματικά ζητήματα σεξουαλικής αγωγής, ειδικά αναφορικά με τον σχολιασμό της σεξουαλικής προδιάθεσης κάποιου. Αναδείχθηκε επίσης πως όσο αυξάνονται τα χρόνια διδακτικής εμπειρίας των ερωτώμενων, τόσο μειώνεται ο βαθμός στον οποίο θεωρούν σημαντική την ικανότητα να χειρίζονται τις νέες τεχνολογίες όπως το διαδίκτυο, ώστε να αντλούν τις απαραίτητες πληροφορίες και υλικό.
Συμπεράσματα: Η ανάγκη της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που τεκμηριώνεται στην παρούσα μελέτη ενδέχεται να είναι σημαντική και για άλλους παράγοντες που σχετίζονται με τη σεξουαλική αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπως η στάση των γονέων απέναντι στο αντικείμενο και η διαχείριση αρνητικών στερεοτύπων που μπορεί να εκδηλώνονται μέσα στο σχολείο και οδηγούν σε φαινόμενα όπως η ομοφοβία. Προς αυτήν την κατεύθυνση και προκειμένου να διαμορφωθούν οι κατάλληλες παρεμβάσεις η έρευνα θα πρέπει να επεκταθεί στις στάσεις και απόψεις γονέων και μαθητών για τη σεξουαλική αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ώστε να εντοπιστούν οι παράγοντες που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Σεξουαλική αγωγή, Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, Εκπαιδευτικοί
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
145
Αριθμός σελίδων:
78
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΙΤΛΟ ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΛΕΜΟΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ.pdf
783 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.