Μονάδα:
Κατεύθυνση Προαγωγή και Αγωγή της ΥγείαςΒιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-12-12
Συγγραφέας:
Κανδρή Ευαγγελία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Περηφάνου Δήμητρα, Λέκτορας, Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας, ΠΑΔΑ
Σακελλάρη Ευανθία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας, ΠΑΔΑ
Νοταρά Βενετία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας, ΠΑΔΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση αντιλήψεων/απόψεων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και γονέων με παιδί στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση για το ρόλο του σχολικού νοσηλευτή
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση αντιλήψεων/απόψεων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και γονέων με παιδί στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση για το ρόλο του σχολικού νοσηλευτή
Περίληψη:
Σκοπός: Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τις αντιλήψεις/ απόψεις των εκπαιδευτικών που εργάζονται στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και των γονέων/κηδεμόνων που το παιδί τους φοιτά στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση του νομού Αττικής και συγκεκριμένα στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ Αθήνας αντίστοιχα σχετικά με το ρόλο του σχολικού νοσηλευτή.
Οι έννοιες της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, της προαγωγής και αγωγής υγείας και της σχολικής υγιεινής στο εκπαιδευτικό πλαίσιο αποτελούν το θεωρητικό υπόβαθρο. Στη χώρα μας τόσο οι νοσηλευτές όσο και οι επισκέπτες υγείας εργάζονται ως σχολικοί νοσηλευτές.
Υλικό – Μέθοδος: Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 223 άτομα. Για τη συλλογή των δεδομένων έγινε χρήση του ερωτηματολογίου Perception Outcome School Nurse Role (POSNR). Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το IBM SPSS 29.0.2.0 (Statistical Package for Social Sciences).
Αποτελέσματα: Παρατηρήθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είχαν μεγαλύτερη μέση ηλικία (43,51 έτη) σε σχέση με τους γονείς/κηδεμόνες (41,51 έτη). Το 75% των συμμετεχόντων στην ερευνά μας ήταν γυναίκες έναντι των ανδρών που ήταν 20,6%.
Οι περισσότεροι ερωτηθέντες απάντησαν ότι είναι πολύ σημαντική η ύπαρξη του ΣΝ στο σχολειό. Δεν θεωρούν ότι ασχολείται μόνο με επείγουσες καταστάσεις ή μόνο με άτομα με ειδικές ανάγκες. Παραπάνω από τους μισούς εκπαιδευτικούς έχουν αντιμετωπίσει μη διαχειρίσιμα συμβάντα στο χώρο του σχολείου. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα μας πιστεύουν ότι ο ΣΝ ηγείται στην παροχή υπηρεσιών υγείας στο σχολείο.
Συμπεράσματα: Μέσα από την ανάπτυξη των αρμοδιοτήτων τους οι ΣΕΥ , συμβάλλουν στην προαγωγή της υγείας, της ακαδημαϊκής επιτυχίας και της μακροχρόνιας ισορροπημένης ανάπτυξης των μαθητών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, Προαγωγή υγείας, Αγωγή υγείας, Σχολείο προαγωγής υγείας, Σχολικός επαγγελματίας υγείας, Σχολικός νοσηλευτής.
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
45
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΚΑΝΔΡΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ._final.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.