Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των ΜαθηματικώνΒιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2025-02-18
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Χρόνης Κυνηγός, Καθηγητής, Φιλοσοφική Σχολή, Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Δέσποινα Πόταρη, Καθηγήτρια, Μαθηματικό Αθήνας, ΕΚΠΑ
Γεώργιος Ψυχάρης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Μαθηματικό Αθήνας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ενορχηστρώνοντας την μαθηματική απόδειξη μέσω της λογικής της διερεύνησης σε DGE: Μια μελέτη περίπτωσης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ενορχηστρώνοντας την μαθηματική απόδειξη μέσω της λογικής της διερεύνησης σε DGE: Μια μελέτη περίπτωσης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Περίληψη:
Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μιας μελέτης περίπτωσης γύρω από την αλληλεπίδραση δύο προπτυχιακών φοιτητών με μια παιγνιο-δραστηριότητα σε περιβάλλον δυναμικής γεωμετρίας (DGE). Η παιγνιο-δραστηριότητα είναι ένα σημασιολογικό παίγνιο, όπως όρισε ο Hintiika και σκοπός της είναι η ανακάλυψη της εγκυρότητας μιας μαθηματικής πρότασης και η εν δυνάμει απόδειξη της μέσω παικτών που ο ένας προσπαθεί να νικήσει τον άλλον. Η ενσωμάτωση και μελέτη της λογικής της διερεύνησης στη διδακτική των μαθηματικών είναι περιορισμένη και ακόμα λιγότερη είναι η σύνδεση της με την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στόχος είναι η γεφύρωση της πειραματικής φάσης με την τυπική φάση κατά την δημιουργία απόδειξης από τους μαθητές. Η βιβλιογραφία έχει δείξει ότι κατά την είσοδο των μαθητών στα μαθηματικά της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και προηγουμένως κατά την δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι δύο φάσεις έχουν επιστημολογικό και γνωστικό κενό. Σημαντικό γνωστικό κενό κατά την δημιουργία απόδειξης είναι η παραγωγή έμμεσων αποδείξεων. Με την παρούσα μελέτη προσπαθούμε να συμβάλουμε στη συζήτηση σχετικά με τη δυνατότητα γνωστικής και επιστημολογικής γεφύρωσης των ανωτέρω φάσεων και να μελετήσουμε τους τρόπους με τους οποίους η λογική της διερεύνησης συμβάλλει στην ανάπτυξη έμμεσων αποδείξεων και στην μαθηματική γνώση που παράγεται.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
λογική της διερεύνησης, απόδειξη, έμμεση απόδειξη, επιχειρηματολογία, σημασιολογικά παίγνια, δυναμική γεωμετρία, ψηφιακά περιβάλλοντα
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
182