Συγκριτική μελέτη των ακουστικών συνθηκών στη σχολική τάξη και ο αντίκτυπός τους στη μουσική εκτέλεση.

Πτυχιακή Εργασία uoadl:3475941 6 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2025-03-20
Έτος εκπόνησης:
2025
Συγγραφέας:
Δερμιτζάκη Ειρήνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αρετή Ανδρεοπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ
Χριστιάνα Αδαμοπούλου, Μέλος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ
Χριστίνα Αναγνωστοπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Συγκριτική μελέτη των ακουστικών συνθηκών στη σχολική τάξη και ο αντίκτυπός τους στη μουσική εκτέλεση.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Συγκριτική μελέτη των ακουστικών συνθηκών στη σχολική τάξη και ο αντίκτυπός τους στη μουσική εκτέλεση.
Περίληψη:
Η έρευνα εξετάζει τους ήχους που προσλαμβάνουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια του μαθήματος της μουσικής, επικεντρωμένη στην επίδραση του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος στις ηχητικές συνθήκες. Η μελέτη αναλύει τις διαφορές στον προσλαμβανόμενο ήχο με βάση την αίθουσα διδασκαλίας και τη θέση των μαθητών στην τάξη, καθώς και τον αντίκτυπο του φαινομένου της ηχητικής μάσκας σε μουσικά όργανα. Εξετάζεται επίσης η αντίληψη των εκπαιδευτικών για τον θόρυβο και τον αντίκτυπό του στη διδασκαλία και τη μαθησιακή διαδικασία. Η μελέτη βασίζεται σε ποσοτική και ποιοτική προσέγγιση, περιλαμβάνοντας ηχογραφήσεις για την ανάλυση των ηχητικών συνθηκών και ημιδομημένη συνέντευξη με την εκπαιδευτικό της σχολικής μονάδας για την αξιολόγηση των επιπτώσεων του θορύβου. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τις ηχογραφήσεις ανέδειξαν τις ηχητικές πηγές του σχολικού περιβάλλοντος, τις διαφορές στον προσλαμβανόμενο ήχο ανάλογα με την αίθουσα και τη θέση του μαθητή, καθώς και το φαινόμενο της ηχητικής μάσκας, που εκδηλώνεται μέσω της εξασθένισης και επικάλυψης συχνοτικών πληροφοριών των οργάνων. Ενώ τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τη συνέντευξη ανέδειξαν τις επιδράσεις του θορύβου στη διδασκαλία και τη σωματική και ψυχική υγεία των εκπαιδευτικών. Η έρευνα υποδεικνύει την ανάγκη για βελτιώσεις στην ακουστική των σχολικών αιθουσών, όπως η υιοθέτηση πρακτικών που απομονώνουν την αίθουσα από θορύβους του εξωτερικού περιβάλλοντος, καθώς και την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και μαθητών στη διαχείριση του θορύβου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
Λέξεις-κλειδιά:
Ηχοτοπίο, Θόρυβος, Μουσική εκπαίδευση, Ηχητική επικάλυψη, Φαινόμενο ηχητικής μάσκας, Σχολικό περιβάλλον, Μουσικά όργανα, Φασματική ανάλυση, Φασματογράφημα, Θεματική ανάλυση συνέντευξης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
84
Αριθμός σελίδων:
99
Πτυχιακή Εργασία - Ειρήνη Δερμιτζάκη.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο