Διαφορές στην κατανόηση των μαθηματικών σε ακούοντες και βαρήκοους/κωφούς μαθητές.Συστηματική ανασκόπηση-μετανάλυση

Διπλωματική Εργασία uoadl:1310627 729 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Βιοστατιστική
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2016-09-21
Έτος εκπόνησης:
2016
Συγγραφέας:
Τριανταφυλλίδη Θεώνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Καθηγήτρια Τουλούμη Παναγιώτα
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διαφορές στην κατανόηση των μαθηματικών σε ακούοντες και βαρήκοους/κωφούς μαθητές.Συστηματική ανασκόπηση-μετανάλυση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Περίληψη:
Το ενδιαφέρον των ερευνητών, σχετικά με την εκπαίδευση των κωφών μαθητών,
μονοπωλείται κυρίως από μαθήματα σχετικά με τη γλώσσα, αλλά υπάρχει ένα όλο και
πιο αυξανόμενο ενδιαφέρον για την εκμάθηση των μαθηματικών. Η πλειονότητα των
ερευνών έχει δείξει πως τα κωφά παιδιά σε σύγκριση με τα συνομήλικά τους
ακούοντα, έχουν χαμηλότερες επιδόσεις στα μαθηματικά. Η παρούσα συστηματική
ανασκόπηση και μετα-ανάλυση στοχεύει στο να εκτιμηθεί ένας συνθετικός δείκτης
που να αντικατοπτρίζει το μέγεθος της διαφοράς στην κατανόηση των μαθηματικών
μεταξύ κωφών και ακουόντων μαθητών, καθώς και να διερευνηθούν παράγοντες που
πιθανόν τον επηρεάζουν.
Η βιβλιογραφική αναζήτηση έγινε σε τρεις βάσεις δεδομένων: τη PUB MED, τη
SCOPUS και τη MATH EDUC. Στη μετα-ανάλυση, συμπεριελήφθησαν 7 μελέτες που
συγκρίνουν την κατανόηση των μαθηματικών μεταξύ κωφών και ακουόντων μαθητών.
Χρησιμοποιήθηκε ο εκτιμητής Hedges’ g της τυποποιημένης διαφοράς, ώστε να
αποφευχθεί σφάλμα στην εκτίμηση. Η μετα-ανάλυση ανέδειξε πως οι ακούοντες
μαθητές επιτυγχάνουν καλύτερες επιδόσεις στα μαθηματικά. Η μέση
κανονικοποιημένη διαφορά των μέσων επιδόσεων στα μαθηματικά είναι 0.919 (95%
CI: 0.621 - 1.217) και είναι στατιστικά σημαντική. Το Egger test έδειξε πως δεν
υπάρχει στατιστικά σημαντική ένδειξη για παρουσία σφάλματος δημοσίευσης. Η
υπάρχουσα ετερογένεια μεταξύ των μελετών διερευνήθηκε μέσω ανάλυσης σε υπο-
ομάδες και μετα-παλινδρόμησης. Ένας παράγοντας που επηρεάζει τη διαφορά στις
επιδόσεις των μαθηματικών είναι η σχολική ‘ηλικία’ των μαθητών. Παρατηρήθηκε
τάση αύξησης της υπό εξέταση διαφοράς, όσο η σχολική ‘ηλικία’ των μαθητών
μεγαλώνει. Η παρούσα ανασκόπηση/μετα-ανάλυση μπορεί εν δυνάμει να αποτελέσει
ένα χρήσιμο εργαλείο για μελλοντική διεξαγωγή σχετικής μελέτης στη χώρα μας.
Λέξεις-κλειδιά:
Κωφοί μαθητές, Μετανάλυση, Ανασκόπηση, Μαθηματικά, Σχολείο
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
41
Αριθμός σελίδων:
69
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.

document.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.