Από την παθολογία στην κατάκτηση: συγκριτική μελέτη της τροποποίησης αιτημάτων μεταξύ ομάδας ατόμων με Διαταραχή Φάσματος Αυτισμού (ΔΑΦ) και ομάδας μαθητών της ελληνικής ως Γ2

Διπλωματική Εργασία uoadl:1518790 741 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως ξένης Γλώσσας
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-05-14
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Βαλασκατζής Ηλίας
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σπυριδούλα Βαρλοκώστα, Καθηγήτρια, Τομέας Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Σπυριδούλα Μπέλλα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τομέας Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή (ΕΚΠΑ)
Μαρία Κακριδή-Ferrari, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τομέας Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Από την παθολογία στην κατάκτηση: συγκριτική μελέτη της τροποποίησης αιτημάτων μεταξύ ομάδας ατόμων με Διαταραχή Φάσματος Αυτισμού (ΔΑΦ) και ομάδας μαθητών της ελληνικής ως Γ2
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Από την παθολογία στην κατάκτηση: συγκριτική μελέτη της τροποποίησης αιτημάτων μεταξύ ομάδας ατόμων με Διαταραχή Φάσματος Αυτισμού (ΔΑΦ) και ομάδας μαθητών της ελληνικής ως Γ2
Περίληψη:
Η παρούσα ερευνητική εργασία αποσκοπεί στην ανεύρεση κοινών τόπων απόκλισης ως προς το ζήτημα της ευγένειας, μεταξύ παιδιών με ΔΑΦ [N:10] και μαθητών της ελληνικής ως Γ2 [N:14] . Για την πραγμάτευση του αντικειμένου της ευγένειας λήφθηκαν δείγματα αιτημάτων από τις εξεταζόμενες ομάδες, όπως και από μία ομάδα ελέγχου [φυσικοί ομιλητές της ελληνικής χωρίς διαπιστωμένη νευροψυχιατρική παθολογία], μέσω ενός Γραπτού Ερωτηματολογίου Παραγωγής. Οι απαντήσεις, αφού συστηματοποιήθηκαν δυνάμει του μοντέλου της Blum-Kulka (1989), αλλά και των θεωριών για την ευγένεια των Brown & Levinson (1987), αναλύθηκαν ποσοτικά μέσω του SPSS και ποιοτικά [με απώτερο ποσοτικό προσανατολισμό] μέσω της Κριτικής Ανάλυσης Λόγου. Διαπιστώθηκαν κοινοί τόποι μεταξύ των ερευνητικών ομάδων ως προς τη χρήση θετικών στρατηγικών, σε πλαίσιο ύπαρξης κοινωνικής απόστασης ανάμεσα στους συνομιλητές, καθώς και όσον αφορά την επιλογή της προοπτικής του συνομιλητή. Τα αποτελέσματα ήταν στατιστικώς σημαντικά, ως αποκλίσεις, εν συγκρίσει με την ομάδα ελέγχου. Υπήρξε περιορισμένη αποδοχή και του ηλικιακού παράγοντα ως διαφοροποιητικού κριτηρίου. Τα αποτελέσματα χρήζουν περαιτέρω έρευνας, ώστε οι διαπιστωμένες τάσεις να κατασταθούν ερεθίσματα για διδακτική χρήση, αλλά και για επαναξιολόγηση του ζητήματος της φυσιολογικότητας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλωσσολογία
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Ειδική Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
αιτήματα, ευγένεια, ΔΑΦ, κατάκτηση της ελληνικής ως Γ2
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
50
Αριθμός σελίδων:
103
Διπλωματική εργασία_ Βαλασκατζής Ηλίας.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο