Υποκειμενική αίσθηση ευεξίας και ακαδημαϊκή αυτοεικόνα στο μάθημα της Γλώσσας σε μαθητές Β’ και Γ’ Γυμνασίου

Διπλωματική Εργασία uoadl:2047664 588 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-10-23
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Παπαδοπούλου Παναγιώτα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αικατερίνη Λαμπροπούλου, Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Χρυσή Χατζηχρήστου, Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Σπυρίδων Τάνταρος, Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Υποκειμενική αίσθηση ευεξίας και ακαδημαϊκή αυτοεικόνα στο μάθημα της Γλώσσας σε μαθητές Β’ και Γ’ Γυμνασίου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Υποκειμενική αίσθηση ευεξίας και ακαδημαϊκή αυτοεικόνα στο μάθημα της Γλώσσας σε μαθητές Β’ και Γ’ Γυμνασίου
Περίληψη:
Περίληψη
Σκοπός αυτής της έρευνας είναι η μελέτη της σχέσης της υποκειμενικής αίσθησης ευεξίας και της ακαδημαϊκής αυτοεικόνας στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας σε εφήβους. Το δείγμα αποτέλεσαν 279 έφηβοι μαθητές Β’ και Γ’ τάξης Γυμνασίου από δημόσια σχολεία της δυτικής Αττικής, οι οποίοι συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο υποκειμενικής αίσθησης ευεξίας (BSW/Y) και το ερωτηματολόγιο για τις απόψεις των ίδιων των μαθητών σε σχέση με τις ικανότητες που έχουν στο συγκεκριμένο μάθημα. Σύμφωνα με την παραγοντική δομή του ερωτηματολογίου της ευεξίας, η υποκειμενική αίσθηση ευεξίας αποτελείται από έξι επιμέρους παράγοντες (Θετική στάση απέναντι στη ζωή, Προβλήματα, Σωματικά προβλήματα, Αυτοεκτίμηση, Καταθλιπτική διάθεση και Ικανοποίηση από τη ζωή) και δύο γενικότερους παράγοντες (Ικανοποίηση και Αίσθηση ασθένειας). Η ακαδημαϊκή αυτοεικόνα των μαθητών εξετάσθηκε από την έρευνα αυτή ως ένα σύστημα γνωστικών και θυμικών παραγόντων. Πιο συγκεκριμένα, εξετάστηκαν τέσσερις διαφορετικές πλευρές των δύο παραπάνω διαστάσεων της ακαδημαϊκής αυτοεικόνας• Αυτοαντίληψη, Αυτοεκτίμηση, Αυτοαποτελεσματικότητα και η Αντιλαμβανόμενη από το άτομο εικόνα που οι άλλοι έχουν για τις ικανότητές του. Τα ευρήματα έδειξαν ότι υπάρχει μέτρια θετική συνάφεια μεταξύ των παραγόντων της ακαδημαϊκής αυτοεικόνας με τους θετικούς παράγοντες της ευεξίας και μέτρια αρνητική συνάφεια με τους αρνητικούς παράγοντες της ευεξίας, εκτός του παράγοντα Προβλήματα. Βρέθηκαν, επίσης, στατιστικώς σημαντικές συνάφειες μεταξύ των υπό εξέταση παραγόντων και των δημογραφικών στοιχείων. Επιπλέον, παρατηρούνται στατιστικώς σημαντικές διαφορές μεταξύ των μέσων όρων του φύλου και της ηλικίας στην υποκειμενική αίσθηση ευεξίας, αλλά όχι στην ακαδημαϊκή αυτοεικόνα. Τέλος, το μορφωτικό επίπεδο του πατέρα και η οικογενειακή κατάσταση φαίνεται να σχετίζεται με την υποκειμενική αίσθηση ευεξίας, ενώ το μορφωτικό επίπεδο της μητέρας και η ενασχόληση με εξωσχολικές δραστηριότητες σχετίζεται με την ακαδημαϊκή αυτοεικόνα των συμμετεχόντων. Τέλος, πραγματοποιήθηκε έλεγχος της δυνατότητας πρόβλεψης του βαθμού ευεξίας, ικανοποίηση από τη ζωή και αίσθηση ασθένειας, από τους παράγοντες της ακαδημαϊκής αυτοεικόνας και από τους δημογραφικούς παράγοντες, όπου διαπιστώθηκε μικρό ποσοστό δυνατότητας πρόβλεψης και η ανάγκη για περαιτέρω έρευνα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
υποκειμενική αίσθηση ευεξίας, ακαδημαϊκή αυτοεικόνα, εφηβεία, νεοελληνική γλώσσα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
161
Αριθμός σελίδων:
114
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Παπαδοπούλου Παναγιώτα (201523).pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.