Απόψεις εκπαιδευτικών σχετικά με τις επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων των Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.)

Διπλωματική Εργασία uoadl:2332904 640 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2017-12-11
Έτος εκπόνησης:
2017
Συγγραφέας:
Κατσιούλη Μαρίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Παπασταθόπουλος Ευστάθιος
Πρωτότυπος Τίτλος:
Απόψεις εκπαιδευτικών σχετικά με τις επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων των Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.)
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Απόψεις εκπαιδευτικών σχετικά με τις επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων των Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.)
Περίληψη:
Τα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ιδρύθηκαν το 2000 με τον Ν.2817/2000 και εξυπηρετούν έναν μεγάλο αριθμό μαθητών πανελλαδικά οι οποίοι παρουσιάζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή /και αναπηρία, και αδυνατούν να παρακολουθήσουν το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) του Γυμνασίου. Οι σχολικές αυτές μονάδες ανήκουν στη Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση και οι μαθητές εξειδικεύονται σε ένα συγκεκριμένο επαγγελματικό τομέα, ο οποίος και αναφέρεται στον απολυτήριο τίτλο σπουδών που θα λάβουν κατά την αποφοίτησή τους.
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., που διδάσκουν εργαστηριακή ειδικότητα, σχετικά με τις επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων. Εστιάζει, στους παράγοντες που διαμορφώνουν τις προσδοκίες των εκπαιδευτικών για τους μαθητές τους και στη συμβολή των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. στην επαγγελματική αποκατάσταση των μαθητών. Το δείγμα αποτέλεσαν 9 εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. του Νομού Αττικής και το μέσο συλλογής των δεδομένων που επιλέχθηκε ήταν η ημι-δομημένη συνέντευξη.
Σύμφωνα με τα ευρήματα που προέκυψαν οι προσδοκίες των εκπαιδευτικών επηρεάζονται αρνητικά όσο πιο σοβαρή είναι η αναπηρία του μαθητή και όσο μεγαλύτερη είναι η ηλικία του. Ωστόσο, φαίνεται να διατηρούν υψηλές προσδοκίες όταν ο αριθμός των μαθητών στην τάξη είναι μειωμένος και υπάρχουν οι κατάλληλες υλικοτεχνικές υποδομές στα εργαστήρια. Επιπλέον, εμφανίζουν υψηλές προσδοκίες για εκείνους τους μαθητές με τους οποίους υπάρχει συνεργασία με την οικογένεια.
Αναφορικά με τη συμβολή των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. στην επαγγελματική αποκατάσταση των μαθητών, οι εκπαιδευτικοί αναφέρουν ότι οι γνώσεις που προσφέρονται είναι κατάλληλες για το μαθητικό πληθυσμό. Ωστόσο, δε φαίνεται όλες οι εργαστηριακές ειδικότητες να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις τις αγοράς εργασίας. Επιπλέον, το βασικό κριτήριο τοποθέτησης των μαθητών στα εργαστήρια φαίνεται να είναι ο βαθμός λειτουργικότητάς τους, και ακολουθούν οι προτιμήσεις της οικογένειας και των μαθητών, καθώς κριτήρια βάση νομοθεσίας δεν υπάρχουν.
Αναφέρθηκε επίσης, η ανάγκη δημιουργίας Α.Π.Σ. συγκεκριμένα για τα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., η σημαντικότητα διενέργειας πρακτικής άσκησης σε εξωτερικούς χώρους, η οποία προς το παρόν δε πραγματοποιείται και η σημασία που θα είχε μία ενημέρωση για τις επαγγελματικές προοπτικές, η οποία όταν πραγματοποιείται είναι επιφανειακή και χωρίς ουσιαστική συμμετοχή των μαθητών. Αναφορικά δε, με την εκπαιδευτική διαδικασία, όλοι οι εκπαιδευτικοί διαφοροποιούν τη διδασκαλία τους ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε μαθητή, όπως θα έπρατταν και σε ένα σχολείο Γενικής Εκπαίδευσης. Ωστόσο, φαίνεται να απλοποιούν το περιεχόμενο του μαθήματος όσο χαμηλότερο εκτιμάται το λειτουργικό επίπεδο ενός μαθητή.
Λέξεις-κλειδιά:
Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., επαγγελματικές προοπτικές, ειδική αγωγή
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
111
Αριθμός σελίδων:
123
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Κ.Μ. 141104.pdf
907 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.