Ειδικότερα θέματα Ανταγωνισμού: Big Data

Διπλωματική Εργασία uoadl:2707504 561 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Άυλα Αγαθά και Ανταγωνισμός
Βιβλιοθήκη Νομικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-03-18
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Πέπονα Μαρία-Χριστίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Tζουγανάτος Δημήτρης, Νομική σχολή, ΕΚΠΑ
Μικρουλέα Αλεξάνδρα, Νομική σχολή, ΕΚΠΑ
Κινινή Έφη, Νομική σχολή, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ειδικότερα θέματα Ανταγωνισμού: Big Data
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ειδικότερα θέματα Ανταγωνισμού: Big Data
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να προσεγγίσει την σχέση των Βig Data με την πολιτική ανταγωνισμού. Στο παρελθόν, κυριαρχούσε η άποψη ότι η χρήση των Big Data στις ψηφιακές αγορές ήταν αδιάφορη ς πλέον είναι πιθανόν να υπάρξουν
αντιανταγωνιστικές πρακτικές. Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στο ρόλο των δεδομένων στην ανταγωνιστική διαδικασία μεταξύ των διαδικτυακών πλατφορμών, συμπεριλαμβανομένων των μηχανών αναζήτησης, των κοινωνικών δικτύων και των πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου. Ειδικότερα υποστηρίζεται, ότι μπορούν να εντοπιστούν καταστάσεις στις οποίες η πρόσβαση στα δεδομένα αποτελεί
ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τους κατεστημένους παρόχους και ένα εμπόδιο εισόδου για τους νεοεισερχόμενους.
Στη δεύτερη ενότητα θα αναλυθεί ο τρόπος με τον οποίο μπορεί να καθοριστεί μια σχετική αγορά για τα δεδομένα, δεδομένου ότι στις πολυμερείς πλατφόρμες που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο το προϊόν και οι υπηρεσίες παρέχονται κατά βάση δωρεάν. Οι περισσότεροι πάροχοι διαδικτυακών πλατφορμών δεν εμπορεύονται τα δεδομένα ως αυτόνομο προϊόν με αποτέλεσμα να μην υπάρχει παροχή και ζήτηση και συνεπώς δεν μπορεί να οριστεί σχετική αγορά προϊόντων για τα δεδομένα βάσει των ισχυόντων προτύπων του δικαίου περί ανταγωνισμού.
Επιπλέον θα αναλύσουμε την λειτουργία της προστασίας της ιδιωτικής ζωής σε σχέση με το δίκαιο του ανταγωνισμού. Θα δούμε ότι αυτή μπορεί να λειτουργήσει ως μια παράμετρος του ανταγωνισμού όπως η ποιότητα. Ταυτόχρονα δεν είναι απίθανο οι παραβάσεις των κανόνων για την προστασία της προσωπική ζωής να θεωρηθούν ως μια αντιανταγωνιστική πρακτική (πχ Facebook/ Bundeskartellamt).
Στην τρίτη ενότητα της εργασίας θα ξεκινήσουμε από μια ανάλυση των παραδοσιακών
αποτελεσμάτων δικτύου όπως αυτά παρουσιάζονται στις πολυμερείς πλατφόρμες. Στην συνέχεια θα δούμε πως τα αποτελέσματα δικτύου μπορούν να ενισχυθούν στις διαδικτυακές πλατφόρμες λόγω της ύπαρξης και της χρήσης ενός τεράστιου όγκου δεδομένων. Σκοπός της εργασίας είναι να εξετάσει κατά πόσο τα αποτελέσματα δικτύου που βασίζονται στα δεδομένα είναι πιθανό να οδηγήσουν σε συγκέντρωση της αγοράς δημιουργώντας πολύ ισχυρές μονοπωλιακές επιχειρήσεις. Τέλος θα εξετάσουμε τους παράγοντες που τείνουν να ελαττώσουν την ισχύ μιας επιχείρησης στην αγορά ευνοώντας την εύρυθμη λειτουργία της και την είσοδο νέων
ανταγωνιστών σε αυτήν. Η ανάλυση που θα ακολουθήσει στην ενότητα αυτή θα επικεντρωθεί κυρίως στα κοινωνικά δίκτυα και τις μηχανές αναζήτησης που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο, καθώς σε αυτές τις δύο κατηγορίες υπηρεσιών τα αποτελέσματα δικτύου που σχετίζονται με τα δεδομένα εμφανίζονται συνηθέστερα και εντονότερα.
Στην τέταρτη ενότητα της εργασίας θα ασχοληθούμε με τις αντιανταγωνιστικές πρακτικές που σχετίζονται με τα δεδομένα και αφορούν παρεμποδιστικές καταχρήσεις δεσπόζουσας θέσης, αθέμιτες συμπράξεις μέσω των αλγορίθμων, διακριτική τιμολόγηση και τα προβλήματα που προκύπτουν κατά τον έλεγχο των συγκεντρώσεων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Δίκαιο – Νομοθεσία
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Εμπορικό Δίκαιο
Λέξεις-κλειδιά:
δεσπόζουσα θέση, διαδικτυο, δεδομένα, πολυμερης πλατφορμα, αποτελεσματα δικτυου, αντιανταγωνιστικες πρακτικες
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
92
Αριθμός σελίδων:
90
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

BIG DATA.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.