The predictive value of brief neuropsychological tests in driving behavior of individuals with Parkinson's Disease (PD) under low and high traffic conditions

Διπλωματική Εργασία uoadl:2776299 371 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Διακρατικό ΠΜΣ Κλινική Νευροψυχολογία-Νοητικές Νευροεπιστήμες
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-07-02
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Καραγκιολίδου Ζήσια- Ζηνοβία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Παπαγεωργίου Σωκράτης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Ιατρική, ΕΚΠΑ
Πόταγας Κωνσταντίνος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Ιατρική, ΕΚΠΑ
Ζαλώνης Ιωάννης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Ιατρική, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
The predictive value of brief neuropsychological tests in driving behavior of individuals with Parkinson's Disease (PD) under low and high traffic conditions
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Πρόβλεψη της οδηγικής συμπεριφοράς σε ασθενείς με νόσο Πάρκινσον κάτω από διαφορετικές συνθήκες κυκλοφοριακού φόρτου με τη βοήθεια σύντομων νευροψυχολογικών δοκιμασιών
Περίληψη:
ΣΚΟΠΟΣ: Στόχος της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η διερεύνηση της προβλεπτικής αξίας σύντομων νευροψυχολογικών δοκιμασιών στην οδηγική συμπεριφορά ασθενών με νόσο του Πάρκινσον κάτω από συνθήκες χαμηλού και υψηλού κυκλοφορικού φόρτου, σε διαδρομή επαρχιακού δρόμου.

ΜΕΘΟΔΟΣ: Στη μελέτη συμμετείχαν 19 άτομα που εμφάνιζαν τη νόσο Πάρκινσον (ΝΠ) (ηλικία 63 ± 11,1 έτη) και 19 υγιή άτομα ως ομάδα ελέγχου (ηλικία: 60,3 ± 11 έτη). Οι συμμετέχοντες αξιολογήθηκαν στις νευροψυχολογικές δοκιμασίες, συμπεριλαμβανομένων των Mini-Mental State Examination (MMSE), Montreal Cognitive Assessment (MoCA), Clock Drawing Test (CDT), Frontal Assessment Battery (FAB), Trail Making Test- Trails A& B (TMT A & B), οι οποίες εξετάζουν το επίπεδο γενικής νοητικής λειτουργικότητας και τις εκτελεστικές λειτουργίες. Όλα τα άτομα υποβλήθηκαν σε ένα πείραμα προσομοιωτή οδήγησης, κατά το οποίο μετρήθηκαν οι βασικές παράμετροι της οδηγικής συμπεριφοράς σε ήπιες και αυξημένες κυκλοφορικές συνθήκες: μέση ταχύτητα, μέση απόκλιση του οχήματος από τη μέση γραμμή του οδοστρώματος (πλάγια θέση), μέση απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και χρόνο αντίδρασης σε αναπάντεχα συμβάντα.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της στατιστικής ανάλυσης, διαπιστώθηκαν σημαντικές διαφορές στην επίδοση μεταξύ των ασθενών με ΝΠ και της ομάδας ελέγχου, τόσο στις νευροψυχολογικές δοκιμασίες όσο και στην οδηγική συμπεριφορά. Υπάρχουν δέκα διαφορετικοί πίνακες που δείχνουν τα αποτελέσματα των υγιών ατόμων και των ατόμων με ΝΠ. Όσον αφορά τους ασθενείς με ΝΠ, εφαρμόστηκαν μοντέλα πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης με τις νευροψυχολογικές δοκιμασίες ως προβλεπτικές μεταβλητές. Σε διαδρομή επαρχιακού δρόμου και συνθήκες χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου, η δοκιμασία ΤΜΤ A φάνηκε να μπορεί να προβλέψει τη μέση ταχύτητα και τη μέση απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ενώ σε συνθήκες υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου, οι ίδιες ακριβώς οδηγικές μεταβλητές φάνηκε να μπορούν να προβλεφθούν από τη δοκιμασία ΤΜΤ B.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης δείχνουν ότι η οδηγική συμπεριφορά ατόμων με ΝΠ ήταν σημαντικά διαφορετική από αυτή των υγιών ατόμων. Οι νευροψυχολογικές δοκιμασίες μπορεί να έχουν προβλεπτική αξία, ιδιαίτερα η δοκιμασία ΤΜΤ (A & B). Οι μελλοντικές μελέτες θα πρέπει να περιλαμβάνουν δείγμα μεγαλύτερου μεγέθους και πρόσθετες εκτιμήσεις των επιτελικών λειτουργιών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Νόσος Πάρκινσον, Νευροψυχολογικές δοκιμασίες, Οδηγική συμπεριφορά, Υγιείς συμμετέχοντες, Επιτελικές λειτουργίες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
47
Αριθμός σελίδων:
31
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Karagkiolidou Zisia Master.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.