Σχεδιασμός - Ανάπτυξη και Διαμορφωτκή Αξιολόγηση του παιχνιδιού επαυξημένης πραγματικότητας: Μια βόλτα στην παλιά Αθήνα

Διπλωματική Εργασία uoadl:2816752 429 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πληροφορική στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2018-11-02
Έτος εκπόνησης:
2018
Συγγραφέας:
Παπαϊωάννου Γεωργία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αναστασιάδης Παναγιώτης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Κουτρομάνος Γεώργιος, Επίκουρος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Βουδούρη Αγγελική, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Σχεδιασμός - Ανάπτυξη και Διαμορφωτκή Αξιολόγηση του παιχνιδιού επαυξημένης πραγματικότητας: Μια βόλτα στην παλιά Αθήνα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Σχεδιασμός - Ανάπτυξη και Διαμορφωτκή Αξιολόγηση του παιχνιδιού επαυξημένης πραγματικότητας: Μια βόλτα στην παλιά Αθήνα
Περίληψη:
Η επαυξημένη πραγματικότητα στη μάθηση είναι ένας ανερχόμενος τομέας. Η μειοψηφία των σχετικών ερευνών αναφέρονται στην εκπαιδευτική αξιοποίηση των παιχνιδιών επαυξημένης πραγματικότητας. Μάλιστα, ιδιαίτερο ερευνητικό ενδιαφέρον προκύπτει αναφορικά με την επίδραση αυτών των παιχνιδιών στην εκμάθηση της Ιστορίας και του Πολιτισμού. Σκοπός, λοιπόν, της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η διαμορφωτική αξιολόγηση του παιχνιδιού “Μια βόλτα στην Παλιά Αθήνα” που είναι επαυξημένο κυρίως ως προς την τοποθεσία με ελάχιστες επαυξήσεις εικόνας και αναφέρεται σε ιστορικά μνημεία της περιόδου 1830-1860.
Το παιχνίδι εφαρμόστηκε σε 20 φοιτητές του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών “Πληροφορική στην Εκπαίδευση”, οι οποίοι στην συνέχεια συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο διαμορφωτικής αξιολόγησης στο γενικότερο πλαίσιο ποιοτικής έρευνας για την βελτίωση του παιχνιδιού. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με χρήση του συντελεστή α του Cronbach για τον έλεγχο της αξιοπιστίας εσωτερικής συνέπειας των ερωτημάτων του ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά τόσο ως προς την παιδαγωγική - διδακτική πτυχή του παιχνιδιού όσο και σχετικά με τις τεχνικές του λειτουργίες. Βασικός περιορισμός της ερευνητικής εργασίας ήταν το μικρό μέγεθος του δείγματος. Σε μελλοντικές έρευνες προτείνεται η εφαρμογή του παιχνιδιού σε εκπαιδευτικούς, αλλά και σε μαθητές με στόχο την συνολική του αξιολόγηση για την ανάδειξη της εκπαιδευτικής του επίδρασης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Επαυξημένη Πραγματικότητα, Μια βόλτα στην Παλιά Αθήνα, κινητές συσκευές, παιχνίδι βασισμένο στην τοποθεσία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
177
Αριθμός σελίδων:
128
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.