Διερεύνηση των μαθησιακών, κοινωνικών, συναισθηματικών και συμπεριφορικών χαρακτηριστικών μαθητών σχολικής ηλικίας με υψηλές ικανότητες

Διπλωματική Εργασία uoadl:2820540 640 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-01-04
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Νιαστή Καλομοίρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γκαρή Αικατερίνη, Καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Παγοροπούλου Άννα, Καθηγήτρια Ψυχολογίας Τρίτης Ηλικίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Τάνταρος Σπυρίδων, Καθηγητής Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση των μαθησιακών, κοινωνικών, συναισθηματικών και συμπεριφορικών χαρακτηριστικών μαθητών σχολικής ηλικίας με υψηλές ικανότητες
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση των μαθησιακών, κοινωνικών, συναισθηματικών και συμπεριφορικών χαρακτηριστικών μαθητών σχολικής ηλικίας με υψηλές ικανότητες
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των μαθησιακών και κοινωνικό-συναισθηματικών χαρακτηριστικών των παιδιών με υψηλές ικανότητες. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 27 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, των οποίων τα δημογραφικά χαρακτηριστικά αξιολογήθηκαν με ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο, σε συνδυασμό με την αξιολόγηση των αντιλήψεών τους για τα χαρακτηριστικά των παιδιών με υψηλές ικανότητες, που έγινε με ερωτηματολόγιο που αποτελεί μέρος των Scales for Rating the Behavioral Characteristics of Superior Students (SRBCSS). Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 250 παιδιά τυπικής ανάπτυξης και 30 παιδιά με υψηλές ικανότητες, 9-12 ετών, τα οποία συμπλήρωσαν το Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών (SDQ) και την Κλίμακα Αυτό-αποτελεσματικότητας (GSE). Όπως φάνηκε, οι εκπαιδευτικοί απέδωσαν στους μαθητές με υψηλές ικανότητες πολλά ίδια χαρακτηριστικά που απέδωσαν και εκείνοι στον εαυτό τους, όπως εμπιστοσύνη στις δυνάμεις τους, επινοητικότητα, καλές διαπροσωπικές σχέσεις, ικανότητες επίλυσης προβλημάτων, χαμηλή ανοχή στη ματαίωση, οργανωτικές τάσεις και διάσπαση προσοχής των μικρότερων σε ηλικία παιδιών με υψηλές ικανότητες. Εντοπίστηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ μαθητών που επεσήμαναν ως υψηλών ικανοτήτων οι εκπαιδευτικοί και μαθητών τυπικής ανάπτυξης. Τα αποτελέσματα συζητούνται με σκοπό την βαθύτερη κατανόηση των χαρακτηριστικών των παιδιών αυτών, αποσκοπώντας στην ευρύτερη δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων υπέρ της ψυχικής τους ανθεκτικότητας, καθώς και προγραμμάτων επιμόρφωσης εκπαιδευτικών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
υψηλές ικανότητες, χαρακτηριστικά, σχολική ηλικία, αντιλήψεις εκπαιδευτικών, αντιλήψεις μαθητών
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
70
Αριθμός σελίδων:
135
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική εργασία Νιαστή.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.