Ανεστραμμένη Τάξη στη Γεωγραφία: Μια μελέτη περίπτωσης στην Ε΄ Δημοτικού

Διπλωματική Εργασία uoadl:2874896 388 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πληροφορική στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-05-21
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Σπυρούλια Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Βουδούρη Αγγελική, Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Κουτρομάνος Γεώργιος, Επίκουρος Καθηγητής, ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Μπαραλής Γεώργιος, Αναπληρωτής Καθηγητής, ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ανεστραμμένη Τάξη στη Γεωγραφία: Μια μελέτη περίπτωσης στην Ε΄ Δημοτικού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ανεστραμμένη Τάξη στη Γεωγραφία: Μια μελέτη περίπτωσης στην Ε΄ Δημοτικού
Περίληψη:
Η Ανεστραμμένη Τάξη, ως καινοτόμος διδακτική προσέγγιση που στηρίζεται στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας, εφαρμόζεται όλο και περισσότερο στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα, αποσκοπώντας στη βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας και των αποτελεσμάτων της. Μέχρι σήμερα, οι ερευνητικές προσπάθειες, στις ανώτερες κυρίως εκπαιδευτικές βαθμίδες και σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα, υποστηρίζουν σε γενικές γραμμές τη θετική επίδραση του μοντέλου τόσο στις στάσεις και τις απόψεις των μαθητών όσο και στις επιδόσεις τους, χωρίς ωστόσο να παραγνωρίζονται και ορισμένες αδυναμίες και προκλήσεις εφαρμογής του. Σκοπός της παρούσας μελέτης περίπτωσης είναι μέσα από την εφαρμογή της Ανεστραμμένης Τάξης στη Γεωγραφία να διερευνηθεί η επίδρασή της στις απόψεις 18 μαθητών μιας Ε΄ τάξης Δημοτικού σχολείου για το μάθημα και στις στάσεις τους απέναντι στη χρήση της τεχνολογίας. Για τη συλλογή ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων, αξιοποιήθηκαν ερωτηματολόγια στάσεων και απόψεων των μαθητών πριν και μετά την παρέμβαση, ημερολόγια των ίδιων και της εκπαιδευτικού, κλείδες συμμετοχικής παρατήρησης των διδασκαλιών, η διαδικτυακή δραστηριότητα στο σπίτι καθώς και ημιδομημένες συνεντεύξεις με 5 συμμετέχοντες του ερευνητικού δείγματος πριν και μετά την παρέμβαση. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι ως προς τις στάσεις των μαθητών απέναντι στην τεχνολογία η επίδραση της Ανεστραμμένης Τάξης ήταν μικρή έως ελάχιστη. Οι απόψεις των συμμετεχόντων για τα περισσότερα στοιχεία του μαθήματος ήταν γενικά θετικές αλλά δε διαφοροποιήθηκαν σημαντικά συγκριτικά με τον παραδοσιακό εποικοδομητικό τρόπο διδασκαλίας που είχαν συνηθίσει. Η εξασφάλιση της συμμετοχής των μαθητών στις δραστηριότητες εκτός τάξης και της ανάληψης πρωτοβουλιών αλληλεπίδρασης στο σπίτι σε συνδυασμό με τα τεχνικά προβλήματα αποδείχθηκαν οι μεγαλύτερες προκλήσεις εφαρμογής του μοντέλου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Ανεστραμμένη Τάξη, Γεωγραφία, ΤΠΕ, απόψεις μαθητών, στάσεις απέναντι στην τεχνολογία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
117
Αριθμός σελίδων:
251
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-ΣΠΥΡΟΥΛΙΑ ΜΑΡΙΑ.pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.