Απόψεις των εκπαιδευτικών σε ζητήματα ομόφυλων εκφράσεων σεξουαλικότητας στο σχολικό περιβάλλον

Διπλωματική Εργασία uoadl:2874991 462 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-05-27
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Βουσβούνη Ευστρατία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Λίσσυ Κανελλοπούλου. Η Βασιλική Λίσσυ Κανελλοπούλου είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με γνωστικό αντικείμενο «Ψυχαναλυτική προσέγγιση στην Κλινική Ψυχολογία» και Ψυχαναλύτρια.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Απόψεις των εκπαιδευτικών σε ζητήματα ομόφυλων εκφράσεων σεξουαλικότητας στο σχολικό περιβάλλον
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Απόψεις των εκπαιδευτικών σε ζητήματα ομόφυλων εκφράσεων σεξουαλικότητας στο σχολικό περιβάλλον
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό να διερευνηθούν οι στάσεις των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την ανδρική και γυναικεία ομοφυλοφιλία. Πιο αναλυτικά, τα ερευνητικά ερωτήματα που τίθενται στην έρευνα είναι δύο: α) σε ποιο βαθμό εμφανίζουν οι Έλληνες εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ομοφοβικές στάσεις και β) εάν εμφανίζουν περισσότερες ομοφοβικές συμπεριφορές οι άντρες ή οι γυναίκες εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην εισαγωγή της εργασίας, αρχικά, γίνεται λόγος για την εννοιολόγηση της ομοφοβίας, καθώς και για το ομοερωτικό βίωμα ιδωμένο από ανθρωπολογικό, ψυχολογικό και κοινωνιολογικό πρίσμα. Στην πορεία, παρουσιάζονται ορισμένες στάσεις εκπαιδευτικών βάσει ερευνητικών ευρημάτων πάνω σε ζητήματα ομόφυλων εκφράσεων σεξουαλικότητας, αλλά και ο ρόλος που διαδραματίζει τελικά το σχολείο στην κατανόηση και αποδοχή μιας «διαφορετικής» ερωτικής/σεξουαλικής πραγματικότητας που αφορά εκπαιδευτικούς και μαθητές. Ακολουθεί το ερευνητικό μέρος της εργασίας για τις ανάγκες του οποίου χορηγήθηκε η κλίμακα Herek (ATLG scale) μεταφρασμένη στα ελληνικά. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 138 εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκ των οποίων 50 ήταν άντρες και 68 γυναίκες, στην πλειονότητά τους 22 έως 32 ετών σε ποσοστό 68%. Τα σημαντικότερα ευρήματα, όπως προέκυψαν από τον υπολογισμό του μέσου όρου των απαντήσεων των εκπαιδευτικών στην υποκλίμακα 1 και 2 του ερωτηματολογίου, από τη σύγκριση του μέσου όρου των απαντήσεων των εκπαιδευτικών μεταξύ των ανεξάρτητων δειγμάτων (άντρες - γυναίκες) και από τον υπολογισμό των ενδοσυναφειών μεταξύ προτάσεων/ερωτήσεων του ερωτηματολογίου, είναι ότι οι εκπαιδευτικοί δεν παρουσιάζονται ομοφοβικώς προσανατολισμένοι στις στάσεις τους για τα ομοφυλόφιλα άτομα, ωστόσο παρατηρήθηκαν ορισμένες διαφορές μεταξύ αντρών και γυναικών με τις γυναίκες να εμφανίζονται σχετικά πιο θετικά διακείμενες απέναντι στις περισσότερες διαστάσεις της ομοφυλοφιλίας. Τέλος, γίνονται προτάσεις για μελλοντικές έρευνες σχετικά με τη διερεύνηση των στάσεων διαφόρων κοινωνικών ομάδων απέναντι στο φαινόμενο της ομοφυλοφιλίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
ομοφοβία, ομοφυλοφιλία, στάσεις εκπαιδευτικών, σχολικό περιβάλλον
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
85
Αριθμός σελίδων:
93
Διπλωματική εργασία - Βουσβούνη Ευστρατια - ΣΧΨ2021616.pdf (954 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο