Οι στάσεις των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας: Διερεύνηση της εκπαιδευτικής τους ταυτότητας για τη φύση του γλωσσικού μαθήματος, τις διδακτικές πρακτικές και τους ρόλους των εκπαιδευτικών

Διπλωματική Εργασία uoadl:2877772 439 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-07-04
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Πρωτοπαπά Δέσποινα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μιχάλης Αθανάσιος, Επίκουρος, ΦΠΨ ΕΚΠΑ
Βέρδης Αθανάσιος, Επίκουρος, ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Γιώτη Λαμπρίνα, ΕΔΙΠ Παιδαγωγικού τμήματος ΑΣΠΑΙΤΕ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι στάσεις των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας: Διερεύνηση της εκπαιδευτικής τους ταυτότητας για τη φύση του γλωσσικού μαθήματος, τις διδακτικές πρακτικές και τους ρόλους των εκπαιδευτικών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι στάσεις των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας: Διερεύνηση της εκπαιδευτικής τους ταυτότητας για τη φύση του γλωσσικού μαθήματος, τις διδακτικές πρακτικές και τους ρόλους των εκπαιδευτικών
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των στάσεων των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και πως αυτές αντανακλώνται στη διδασκαλία τους, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί την Νεοελληνική Γλώσσα και οι πρακτικές που χρησιμοποιούν κατά τη διδασκαλία του συγκεκριμένου μαθήματος. Η έρευνα που διεξήχθη, ήταν ποσοτική με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου κατασκευασμένου από την ερευνήτρια. Στην έρευνα συμμετείχαν 110 εκπαιδευτικοί, τόσο άνδρες όσο και γυναίκες, εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι από 41 έως 50 ετών, έχουν αποφοιτήσει από το τμήμα ΦΠΨ και κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο. Ακόμη, η πλειοψηφία έχει μόνιμη θέση στο σχολείο όπου εργάζεται και οι περισσότεροι δηλώνουν προϋπηρεσία από 16 έως 30 έτη στον κλάδο της εκπαίδευσης. Η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε στο στατιστικό πρόγραμμα SPSS.25. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν, ότι οι εκπαιδευτικοί ακολουθούν τόσο την παραδοσιακή γραμματική προσέγγιση της γλώσσας, όσο και την επικοινωνιακή προσέγγιση ως προς την διδασκαλία των Νεοελληνικών. Εντοπίστηκαν όμως και διαφορές βάσει φύλου, ηλικίας και εργασιακής εμπειρίας τόσο στην επιλογή προσέγγισης, όπως και στη διάσταση του γραμματισμού που εστιάζουν. Απαιτείται περισσότερη διερεύνηση του θέματος για τη γενίκευση των ευρημάτων, καθώς και διεξαγωγή ερευνών με μεγαλύτερο δείγμα από εκπαιδευτικούς τόσο Γυμνασίων όσο και Λυκείων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Νεοελληνική Γλώσσα, διδασκαλία, στάσεις, προσεγγίσεις.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
236
Αριθμός σελίδων:
98
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.