Ψυχική ανθεκτικότητα και αρνητικά γεγονότα ζωής μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2880054 448 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-09-09
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Διαμαντοπούλου Νικολέτα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Χατζηχρήστου Χρυσή, Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας, Πρόεδρος του Τμήματος Ψυχολογίας και Διευθύντρια του ΠΜΣ "Σχολική Ψυχολογία, Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών.

Λαμπροπούλου Αικατερίνη, Μέλος ΔΕΠ, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών.

Λιανός Παναγιώτης, Διδάκτωρ Ψυχολογίας,Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ψυχική ανθεκτικότητα και αρνητικά γεγονότα ζωής μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ψυχική ανθεκτικότητα και αρνητικά γεγονότα ζωής μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Περίληψη:
Οι παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη της ψυχικής ανθεκτικότητας εφήβων μαθητών, οι οποίοι έχουν εκτεθεί σε στρεσογόνα γεγονότα ζωής αφορούν όλα τα επίπεδα οικολογικών συστημάτων, στα οποία ανήκουν. Στην παρούσα έρευνα μελετάται η συσχέτιση της ψυχικής ανθεκτικότητας και των γεγονότων ζωής εφήβων μαθητών που φοιτούν σε ελληνικά δημόσια σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και διερευνάται η ανάδειξη διαφορών ως προς τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 277 μαθητές της Α΄ και Β΄ Γυμνασίου και Λυκείου από σχολεία της Αττικής (M.O. ηλικίας = 15,03). Για τους σκοπούς της έρευνας χορηγήθηκαν η Κλίμακα Ανθεκτικότητας των Wagnild και Young (1993) και το Ερωτηματολόγιο γεγονότων ζωής των Fthenakis και Minsel (2002). Δεν αναδείχθηκε στατιστικώς σημαντική συνάφεια ανάμεσα στην ψυχική ανθεκτικότητα, τα γεγονότα ζωής και το βαθμό που αυτά τους επηρέασαν στο παρελθόν και στο παρόν. Από τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας διαπιστώθηκε πως οι έφηβοι των οποίων οι μητέρες προέρχονταν από την Ελλάδα, αλλά και οι έφηβοι που είχαν περάσει κάποια σοβαρή αρρώστια, τραυματισμό ή εγχείρηση έτειναν να αναφέρουν υψηλότερα επίπεδα ψυχικής ανθεκτικότητας, ενώ οι έφηβοι που είχαν προβλήματα στις σχέσεις με τους γονείς και υπήρχαν συχνοί καβγάδες μεταξύ των γονέων τους ανέφεραν χαμηλότερα επίπεδα ψυχικής ανθεκτικότητας. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν για το σχεδιασμό και την εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης στο σχολείο που απευθύνονται σε εφήβους που έχουν βιώσει δυσκολίες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
ψυχική ανθεκτικότητα, αρνητικά γεγονότα ζωής, εφηβεία
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
170
Αριθμός σελίδων:
101
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική Εργασία Διαμαντοπούλου.pdf
860 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.