Στάσεις και απόψεις των εκπαιδευτικών για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες μαθητές

Διπλωματική Εργασία uoadl:2884181 273 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-10-29
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Παντέχη Στέλλα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, Αναπλ. Καθηγητής, Ψυχολογία ΑΜΕΑ-Οργανωσιακή Ψυχολογία
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στάσεις και απόψεις των εκπαιδευτικών για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες μαθητές
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Στάσεις και απόψεις των εκπαιδευτικών για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες μαθητές
Περίληψη:
Μεγάλος αριθμός ερευνών έχει σημειωθεί, κυρίως τα τελευταία χρόνια, με σκοπό τη διερεύνηση των στάσεων των εκπαιδευτικών για τη συνεκπαίδευση. Κύριο μέλημα της ένταξης και της συνεκπαίδευσης είναι η εξασφάλιση ισότητας, κοινωνικής δικαιοσύνης, συμμετοχής, καθώς επίσης και η εξάλειψη όλων των μορφών, παραδοχών και πρακτικών αποκλεισμού των αλλοεθνών ατόμων. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με την ένταξη και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες μαθητές. Στην έρευνα συμμετείχαν 134 εκπαιδευτικοί όλων των ιδιοτήτων. Χρησιμοποιήθηκαν τέσσερις κλίμακες για τη συλλογή των δεδομένων. Η πρώτη μετράει τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με της συνεκπαίδευση, η δεύτερη αφορά την αποτελεσματικότητα του καθηγητή να χρησιμοποιεί πρακτικές συνεκπαίδευσης, και η τρίτη τις δυσκολίες που θεωρούν οι εκπαιδευτικοί ότι αντιμετωπίζουν οι αλλοδαποί μαθητές. Τέλος, η τέταρτη εστιάζει στον ρόλο του καθηγητή στην πολυπολιτισμική εκπαίδευση. Από τα αποτελέσματα φαίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν θετικά συναισθήματα απέναντι στη συνεκπαίδευση, αξιολογούν σε ικανοποιητικό επίπεδο την αποτελεσματικότητα τους στη χρήση οδηγιών συνεκπαίδευσης, στη συνεργασία και στη διαχείριση συμπεριφοράς. Επιπλέον οι καθηγητές αξιολόγησαν ως άνω του μετρίου επιπέδου τις δυσκολίες των αλλοδαπών μαθητών στους τομείς της διαπροσωπικής επικοινωνίας, της σχολικής αποτελεσματικότητας και προσαρμογής, της αντίληψης στα μαθήματα και της γενικής αντίληψης του εαυτού – αυτοεκτίμηση. Βρέθηκε ακόμη ότι όταν μειώνονται οι ανησυχίες των καθηγητών για την συνεκπαίδευση τότε βελτιώνεται η αποτελεσματικότητα τους στην χρήση οδηγιών συνεκπαίδευσης. Τέλος σημειώθηκε ότι όσοι εκπαιδευτικοί είχαν επιμορφωθεί με προγράμματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης έναντι εκείνων που δεν είχαν κάποια παρόμοια εμπειρία, αξιολογούσαν σε υψηλότερο βαθμό την αποτελεσματικότητα στην χρήση οδηγιών συνεκπαίδευσης και την αποτελεσματικότητα στη συνεργασία ενώ παρουσιάζουν αρνητική συμπεριφορά ως προς την συνεκπαίδευση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
μετανάστες, πολυπολιτισμική εκπαίδευση, στάσεις των εκπαιδευτικών, συνεκπαίδευση.
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
78
Αριθμός σελίδων:
117
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Παντέχη Στέλλα.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.