Πολιτισμική - Αισθητική Αγωγή: Εικαστικές τέχνες στην Εκπαίδευση Ενηλίκων σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας

Διδακτορική Διατριβή uoadl:2894737 338 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-01-17
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Κυριτσοπούλου Ευαγγελία-Καλλιόπη
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
Λουΐζα Κακίση - Παναγοπούλου, Ομότιμη Καθηγήτρια του Π.Τ.Δ.Ε. Παν/μίου Αθηνών, Επιβλέπουσα
Ιωάννης Βρεττός, Ομότιμος Καθηγητής του Π.Τ.Δ.Ε. Παν/μίου Αθηνών
Αγγελική Βουδούρη, Καθηγήτρια του Π.Τ.Δ.Ε. Παν/μίου Αθηνών
Δημοσθένης Ι. Δασκαλάκης, Καθηγητής του Π.Τ.Δ.Ε. Παν/μίου Αθηνών
Χαράλαμπος Μπαμπούνης, Καθηγητής του Π.Τ.Δ.Ε. Παν/μίου Αθηνών
Θωμάς Κ. Μπαμπάλης, Καθηγητής του Π.Τ.Δ.Ε. Παν/μίου Αθηνών
Μαρία Δημάκη – Ζώρα, Επίκουρη Καθηγήτρια του Π.Τ.Δ.Ε. Παν/μίου Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Πολιτισμική - Αισθητική Αγωγή: Εικαστικές τέχνες στην Εκπαίδευση Ενηλίκων σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Γλώσσες διατριβής:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Πολιτισμική - Αισθητική Αγωγή: Εικαστικές τέχνες στην Εκπαίδευση Ενηλίκων σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Περίληψη:
Η παρούσα διατριβή διερευνά τις εμπειρίες και τις προσδοκίες των ενηλίκων εκπαιδευομένων των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) στο πλαίσιο της Αισθητικής Αγωγής και συγκεκριμένα του Πολιτισμικού-Αισθητικού Γραμματισμού, όταν διδάσκεται από εικαστικό καθηγητή. Η εργασία βασίζεται στην ερευνητική υπόθεση ότι οι ιδέες και οι προτάσεις που εκφράζονται από τους εκπαιδευόμενους των Σ.Δ.Ε. σχετικά με τρόπους αξιοποίησης της δημιουργικότητάς τους μπορούν να συμπεριληφθούν στη διάρθρωση του προγράμματος σπουδών για τον Πολιτισμικό-Αισθητικό Γραμματισμό. Με βάση τα όσα καταγράφηκαν από τους εκπαιδευόμενους επιχειρείται να προσδιοριστούν δραστηριότητες που βρίσκονται σε συμφωνία με τις σύγχρονες προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, τη φιλοσοφία των Σ.Δ.Ε., τις κατευθύνσεις της Αισθητικής Αγωγής και τις μετανεωτερικές θεωρίες γύρω από την τέχνη και την εκπαίδευση.
Ως ερευνητική μέθοδος χρησιμοποιήθηκαν τα ερωτηματολόγια, τα οποία μοιράστηκαν σε 360 εκπαιδευόμενους σε (έξι) 6 διαφορετικά Σ.Δ.Ε. της Αττικής και ακολούθησαν ατομικές και ομαδικές δομημένες συνεντεύξεις σε επιλεγμένο δείγμα δέκα οκτώ (18) εκπαιδευομένων από το Σ.Δ.Ε. Περιστερίου.
Για τα ερωτηματολόγια οι ερευνητικές τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η περιγραφική και επαγωγική στατιστική ανάλυση και για τις συνεντεύξεις η ποιοτική ανάλυση περιεχομένου των δεδομένων.
Σύμφωνα με την ανάλυση των ερευνητικών τεχνικών, επιβεβαιώνεται η αρχική ερευνητική υπόθεση και αποδεικνύεται ότι οι εμπειρίες και οι προσδοκίες των ενηλίκων εκπαιδευομένων διαμορφώνουν ιδέες και προτάσεις που μπορούν να αξιοποιηθούν στη διαμόρφωση ενός σύγχρονου προγράμματος σπουδών, όσον αφορά στην εφαρμογή του Αισθητικού Γραμματισμού στα Σ.Δ.Ε.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
Λέξεις-κλειδιά:
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.), Εκπαίδευση Ενηλίκων, Δημιουργικότητα, Τέχνη, Μετανεωτερικότητα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
507
Αριθμός σελίδων:
547
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

17012020_ΔΙΑΤΡΙΒΗ_small.pdf
17 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.