Οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη συμβολή της ψηφιακής αφήγησης (digital storytelling) στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21 ου αιώνα με έμφαση στη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και τη συνεργασία

Διπλωματική Εργασία uoadl:2895513 296 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πληροφορική στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-01-21
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Λωτίδου Ελεάνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ζαράνης Νικόλαος, Καθηγητής στις Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση, Π.Τ.Π.Ε, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Κουτρομάνος Γεώργιος, Επίκουρος Καθηγητής στις Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση, Π.Τ.Δ.Ε, Ε.Κ.Π.Α
Βουδούρη Αγγελική, Καθηγήτρια, Π.Τ.Δ.Ε, Ε.Κ.Π.Α
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη συμβολή της ψηφιακής αφήγησης (digital storytelling) στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21 ου αιώνα με έμφαση στη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και τη συνεργασία
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη συμβολή της ψηφιακής αφήγησης (digital storytelling) στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21 ου αιώνα με έμφαση στη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και τη συνεργασία
Περίληψη:
Η ένταξη και η χρήση των νέων τεχνολογικών μέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεί ένα σημαντικό βήμα ενίσχυσης της διδασκαλίας καθώς ενδυναμώνει τους μαθητές, τους δημιουργεί μεγαλύτερη σιγουριά και αυτοπεποίθηση για τις ικανότητές τους και ταυτόχρονα δίνει κίνητρο στους εκπαιδευτικούς ώστε να επικαιροποίησουν τη διδασκαλία τους και να έλθουν πιο κοντά στους μαθητές τους. Η παρούσα εργασία εστιάζει στην ψηφιακή αφήγηση ως μέσο το οποίο έχει την δυνατότητα να συμβάλει στην επίτευξη των διδακτικών στόχων, παρέχοντας ταυτόχρονα την ευκαιρία στους μαθητές να μιλήσουν με την δική τους φωνή και να εκφραστούν με τα μέσα που θεωρούν οι ίδιοι ως τα πλέον κατάλληλα. Ταυτόχρονα, στην εργασία εξετάζονται οι δεξιότητες του 21ου αιώνα και το πώς αυτές συνδέονται με την εφαρμογή της ψηφιακής τεχνολογίας και ειδικά της ψηφιακής αφήγησης στην τάξη. Σκοπός της έρευνας αποτελεί η εξέταση των στάσεων και απόψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με την ψηφιακή αφήγηση και τη συμβολή που έχει στην εκπαιδευτική διαδικασία. Δια μέσου πρωτογενούς ποσοτικής έρευνας στην εργασία διαπιστώνεται ότι οι εκπαιδευτικοί, στην ευρεία τους πλειοψηφία έχουν θετική άποψη και αντίληψη για την ψηφιακή αφήγηση, καθώς και για την συμβολή της στην απόκτηση των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Συγκεκριμένα, από την έρευνα διαπιστώνεται ότι η ψηφιακή αφήγηση συμβάλει στην ενσυναίσθηση, στην καλύτερη συνεργασία τόσο μεταξύ των μαθητών μεταξύ τους, όπως επίσης και τη συνεργασία μαθητή-εκπαιδευτικού, ενώ επίσης ενισχύει τη δημιουργικότητας των μαθητών. Ωστόσο, στην πρωτογενή έρευνα επισημαίνονται εμπόδια και δυσχέρειες στην εφαρμογή της ψηφιακής αφήγησης, όπως η απουσία εκπαίδευσης στις ΤΠΕ, η έλλειψη υποδομών και το έλλειμμα υποστηρικτικής ηγεσίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
ψηφιακή αφήγηση, δεξιότητες 21ου αιώνα, ψηφιακά μέσα
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
74
Αριθμός σελίδων:
89
ELEANA_LOTIDOU_FINAL .pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο