ΆστΕΓΩς στην Αθήνα: Το φαινόμενο της έλλειψης στέγης και φορείς υποστήριξης των αστέγων. Μια διδακτική πρόταση για την ενίσχυση της κοινωνικής ευαισθητοποίησης σε μαθητές της Στ' δημοτικού στα πλαίσια του μαθήματος Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή

Διπλωματική Εργασία uoadl:2895622 289 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-01-22
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Δασύρα Ιωάννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σπύρος Παπαδόπουλος Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΆστΕΓΩς στην Αθήνα: Το φαινόμενο της έλλειψης στέγης και φορείς υποστήριξης των αστέγων. Μια διδακτική πρόταση για την ενίσχυση της κοινωνικής ευαισθητοποίησης σε μαθητές της Στ' δημοτικού στα πλαίσια του μαθήματος Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΆστΕΓΩς στην Αθήνα: Το φαινόμενο της έλλειψης στέγης και φορείς υποστήριξης των αστέγων. Μια διδακτική πρόταση για την ενίσχυση της κοινωνικής ευαισθητοποίησης σε μαθητές της Στ' δημοτικού στα πλαίσια του μαθήματος Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
Περίληψη:
Το διαχρονικό φαινόμενο της αστεγίας φαίνεται να ταλανίζει τις σύγχρονες κοινωνίες, πόσο μάλλον αυτές που επλήγησαν ή εξακολουθούν να πλήττονται από την πρόσφατη οικονομική κρίση. Η αστεγία, όπως και όλα τα φαινόμενα φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού, χαρακτηρίζεται ως ετερόκλητη, δυναμική και πολυσύνθετη. Τα αίτια που οδηγούν στη διαβίωση εκτός οικίας πολυποίκιλα, οι συνθήκες διαβίωσης στον δρόμο σκληρές και επίπονες και η κρατική πολιτική συχνά ανεπαρκής. Έτσι, φορείς της κοινωνίας των πολιτών και ιδιωτικές πρωτοβουλίες καλούνται να συντελέσουν στην υποστήριξη της ευάλωτης αυτής πληθυσμιακής ομάδας.
Οι Νέες Τεχνολογίες και τα Μέσα Επικοινωνίας, από την άλλη, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας του ανθρώπου -τόσο σε επαγγελματικό, όσο και σε προσωπικό επίπεδο- σε σημείο τέτοιο, που τα παιδιά της σημερινής εποχής χαρακτηρίζονται ως «ψηφιακοί αυτόχθονες». Ως εκ τούτου, καθίσταται απαραίτητη όχι μόνο η υιοθέτηση τεχνολογικών μέσων ως εκπαιδευτικά εργαλεία, αλλά και η εν γένει εκπαίδευση των παιδιών σε αυτά προκειμένου να στέκονται κριτικά απέναντί τους και να προβαίνουν σε κατάλληλη χρήση.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, κρίνεται σκόπιμη μια διεξοδικότερη μελέτη του φαινομένου των αστέγων καθώς και της οπτικοακουστικής παιδείας.
Ξεκινώντας από μια θεωρητική προσέγγιση για την έννοια του κοινωνικού αποκλεισμού, την ορολογία της έλλειψης στέγης, τα δεδομένα σε διεθνές αλλά και εγχώριο επίπεδο και τα αίτια και τη σημασία του κοινωνικού περιγύρου, μελετώνται η κοινωνική πολιτική και τα στάδια αντιμετώπισης μέσα από παραδείγματα ευρωπαϊκών χωρών καθώς επίσης και οι ελληνικές στρατηγικές αντιμετώπισης της έλλειψης στέγης –κρατική μέριμνα, κοινωνία των πολιτών, φορείς.
Εν συνεχεία, μελετάται η έννοια της οπτικοακουστικής παιδείας, με τη διευκρίνιση του όρου, τη σημασία και τα οφέλη ένταξής της στην εκπαίδευση, τις παιδαγωγικές προσεγγίσεις αλλά και κάποιες εφαρμογές της τόσο στην Ελλάδα, όσο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Ακολουθεί η παρουσίαση της οπτικοακουστικής σύνθεσης που συνοδεύει την παρούσα διπλωματική εργασία και φέρει τον τίτλο «ΆστΕΓως στην Αθήνα» καθώς και μια διδακτική αξιοποίηση αυτής σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Από το εγώ στο εμείς και το μαγικό μαζί», το οποίο απευθύνεται μεν σε μαθητές της Στ’ δημοτικού, μπορεί να αξιοποιηθεί δε εξίσου αποτελεσματικά και σε άλλες τάξεις. Τέλος, ύστερα από μια κριτική αποτίμηση, η εργασία ολοκληρώνεται με τη βιβλιογραφία και τα σχετικά παραρτήματα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
άστεγοι, άστεγοι στην Αθήνα, το φαινόμενο της αστεγίας, φορείς υποστήριξης αστέγων, οπτικοακουστική παιδεία, ψηφιακός γραμματισμός, οπτικοακουστικό υλικό στην εκπαίδευση, εκπαιδευτικό πρόγραμμα, κοινωνική ευαισθητοποίηση στο σχολείο, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή Στ’ δημοτικού  
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
88
Αριθμός σελίδων:
144
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική_Ιωάννα Δασύρα.pdf
7 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.