Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με μαθητές με ΔΕΠ-Υ και την εκπαίδευσή τους

Διπλωματική Εργασία uoadl:2895735 278 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-01-23
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Στραβοδήμου Γεωργία-Ευφραιμία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΜΠΑΜΠΑΛΗΣ ΘΩΜΑΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
ΤΣΩΛΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ,ΕΠΙΚΟΥΡΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ, ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
ΚΑΙΛΑ ΜΑΡΙΑ, ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με μαθητές με ΔΕΠ-Υ και την εκπαίδευσή τους
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ιερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με μαθητές με ΔΕΠ-Υ και την εκπαίδευσή τους
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών
γενικής και ειδικής αγωγής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τους μαθητές
με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής- Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) σε σχέση με τα
γενικά χαρακτηριστικά, τα συμπτώματα, τη διάγνωση και την αντιμετώπιση της
διαταραχής. Στην έρευνα συμμετείχαν 125 εκπαιδευτικοί (84 εκπαιδευτικοί γενικής
αγωγής και 41 ειδικής αγωγής). Η αξιολόγηση των γνώσεων των εκπαιδευτικών έγινε
με την κλίμακα μέτρησης γνώσεων σχετικά με τη Διαταραχή Ελλειμματικής
Προσοχής- Υπερκινητικότητας (Knowledge of Attention Deficit- Disorders Scale-
KADDS), μια κλίμακα 36 ερωτήσεων που μετρά τις γνώσεις και τις παρερμηνείες των
εκπαιδευτικών όσον αφορά τη φύση, την αιτιολογία και την πρόγνωση της ΔΕΠ-Υ, τη
συμπτωματολογία και την αντιμετώπισή της. Τα ερευνητικά αποτελέσματα
φανερώνουν ότι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν περισσότερα για τα συμπτώματα
διάγνωση, λιγότερα για τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της διαταραχής και ακόμη πιο
λίγα για την αντιμετώπισή της. Οι γνώσεις των δασκάλων βρέθηκαν να επηρεάζονται
από την ηλικία και την προηγούμενη διδακτική τους εμπειρία με μαθητές με ΔΕΠ-Υ,
ενώ δεν βρέθηκαν να επηρεάζονται από το φύλο, το ατομικό επίπεδο εκπαίδευσης, την
ειδικότητα και τα χρόνια υπηρεσίας. Τα πορίσματα της έρευνας υποδεικνύουν την
αναγκαιότητα διενέργειας επιμορφωτικών δράσεων των εκπαιδευτικών σε θέματα που
αφορούν τη ΔΕΠ-Υ, καθώς και τη σπουδαιότητα του ρόλου τους στην υποστήριξη των
μαθητών στη σχολική τάξη
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
γνώσεις, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ), εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
130
Αριθμός σελίδων:
121
ΤΕΛ. ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΣΤΡΑΒΟΔΗΜΟΥ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο