O ρόλος του διευθυντή-ηγέτη στη διαμόρφωση της σχολικής αποτελεσματικότητας.Απόψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2898892 246 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-03-15
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Παπαγεωργίου Δήμητρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεώργιος Παπακωνσταντίνου Καθηγητής ΕΚΠΑ
Γεώργιος Πασιάς Καθηγητής ΕΚΠΑ
Δημήτριος Φωτεινός Επίκουρος Καθηγητής ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
O ρόλος του διευθυντή-ηγέτη στη διαμόρφωση της σχολικής αποτελεσματικότητας.Απόψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
O ρόλος του διευθυντή-ηγέτη στη διαμόρφωση της σχολικής αποτελεσματικότητας.Απόψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Περίληψη:
Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η μελέτη των αντιλήψεων και προδιαθέσεων των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τον ρόλο που διαδραματίζει ο διευθυντής-ηγέτης στη διαμόρφωση της σχολικής αποτελεσματικότητας. Επιλέχθηκε η ποσοτική μεθοδολογική προσέγγιση και το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν εκπαιδευτικοί ( Ν=108) που υπηρετούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση Αν.Αττικής.Για τη συλλογή των δεδομένων αναπτύχθηκε ερευνητικό εργαλείο σχεδιασμένο από την ερευνήτρια σε μορφή ερωτηματολογίου «κλειστών ερωτήσεων»,με πεντάβαθμη ανιούσα κλίμακα αξιολόγησης. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναγνωρίζουν ότι η ηγεσία σε επίπεδο σχολικής μονάδας μπορεί να αποτελέσει τον βασικότερο παράγοντα επίτευξης στόχων.Δείχνουν ότι η οργάνωση και η δομή του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος δεν επιτρέπουν την ανάδειξη ηγετών και ότι οι διοικητικές αρμοδιότητες βαραίνουν κυρίως την κορυφή της πυραμίδας του συστήματος,ενώ η βάση έχει αποκλειστικά εκτελεστικές αρμοδιότητες.Επιβεβαιώνουν ότι το «καλό σχολικό κλίμα» αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης,εξαλείφει τα εμπόδια και τονώνει το ηθικό και επαγγελματικό ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών.Αναδεικνύουν την έλλειψη επαγγελματισμού και κουλτούρας αξιολόγησης, ως κυρίαρχες νοοτροπίες των εκπαιδευτικών.Επαληθεύουν την αναγκαιότητα των καλών διαπροσωπικών σχέσεων και εντοπίζουν αναποτελεσματικότητα στην επικοινωνία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας.Καταδεικνύουν την έντονη ανάγκη των εκπαιδευτικών για συνεχή επιμόρφωση και καθιστούν τα επιμορφωτικά προγράμματα εκπαιδευτικής διοίκησης βασική προϋπόθεση για την ανάληψη διευθυντικών θέσεων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Ηγεσία ,εκπαίδευση,διευθυντής, management, σχολική αποτελεσματικότητα,αξιολόγηση,επιμόρφωση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
110
Αριθμός σελίδων:
234
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗtel.pdf
4 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.