ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΛΟΓΟΥ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Διπλωματική Εργασία uoadl:2899236 276 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-03-10
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Ράκκα Μαγδαληνή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλέξανδρος - Σταμάτιος Αντωνίου,Αναπληρωτής Καθηγητής,ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΛΟΓΟΥ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΛΟΓΟΥ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Περίληψη:
Η παρούσα βιβλιογραφική μελέτη εξέτασε την έκπτωση των γλωσσικών δεξιοτήτων των παιδιών με αυτισμό καθώς και την πρώιμη παρέμβαση. Με βάση τα δεδομένα που εξετάστηκαν, μπορούν να συνοψιστούν ως κυριότερα συμπεράσματα τα εξής: 1) Ο αυτισμός συνιστά μια σοβαρή παθολογία της ανάπτυξης, κεντρικό στοιχείο της οποίας είναι η έκπτωση των γλωσσικών δεξιοτήτων. 2) Η έγκαιρη ανίχνευση της συμπτωματολογίας της διαταραχής είναι επιτακτική, αφού παρέχει τη δυνατότητα για πρώιμη παρέμβαση. 3) Σε σύμπλευση με τη θεωρία της κρίσιμης περιόδου της ανάπτυξης του λόγου, η πρώιμη παρέμβαση είναι επιτακτική για την αντιμετώπιση της έκπτωσης των γλωσσικών δεξιοτήτων. 4) Η πρώιμη παρέμβαση υλοποιείται μέσω ενός πλήθους διαφορετικών προγραμμάτων που διακρίνονται από ετερογενή μεταξύ τους χαρακτηριστικά. 5) Προκειμένου να αυξάνεται η αποτελεσματικότητα των σχετικών προγραμμάτων, υπάρχει επιδίωξη για ενεργό συμμετοχή των γονέων σε αυτά και για επέκτασή τους και εκτός του ωραρίου του σχολείου. 6) Παράλληλα, επιδιώκεται από ορισμένα προγράμματα η αλληλεπίδραση των τυπικών και μη παιδιών, με στόχο την αύξηση των ευεργετημάτων. 7) Υπάρχει μια αναντιστοιχία ανάμεσα στη θεωρούμενη και στην ερευνητικά καταγεγραμμένη αποτελεσματικότητα των σχετικών προγραμμάτων. Καθώς η πρώιμη ανίχνευση και παρέμβαση είναι επιβεβλημένες για την αντιμετώπιση της συμπτωματολογίας του αυτισμού, είναι αναγκαία η εκπαίδευση και κατάρτιση των εκπαιδευτικών στις σχετικές δεξιότητες. Παράλληλα, είναι αναγκαία η διεξαγωγή περαιτέρω μελετών για τη διερεύνηση των ευεργετημάτων που προκύπτουν μέσω των παρεμβάσεων πρώιμης παρέμβασης, ιδίως ως προς τις γλωσσικές δεξιότητες, ώστε η ενίσχυση της θεώρησης περί αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων να οδηγήσει και σε εντατικοποίηση της χρήσης τους στην εκπαιδευτική πρακτική.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
αυτισμός, ειδική αγωγή, εκπαίδευση, προσχολική αγωγή, πρώιμη παρέμβαση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
124
Αριθμός σελίδων:
88
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ππ διπλωματικη_ (Ρακκα Μαγδαληνη)1.pdf
624 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.