Patient oriented neuroscience education - Clinical applications concerning pain perception and rehabilitation outcomes

Διπλωματική Εργασία uoadl:2915968 229 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
ΠΜΣ Μοριακή και Εφαρμοσμένη Φυσιολογία
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-06-05
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Σιδέρης Αλέξανδρος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δαμιανός Σακάς, Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ, Επιβλέπων
Μιχαήλ Κουτσιλιέρης, Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Αναστάσιος Φιλίππου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Patient oriented neuroscience education - Clinical applications concerning pain perception and rehabilitation outcomes
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Νευροεπιστημονική εκπαίδευση ασθενών - Κλινικές εφαρμογές σχετικά με την αντίληψη του πόνου και αποτελέσματα στην αποκατάσταση
Περίληψη:
Εισαγωγή: Ο χρόνιος πόνος είναι ένα από τα πιο ευρέως διαδεδομένα προβλήματα υγείας του καιρού μας, με σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία και την οικονομία. Μια από τις αναδυόμενες προοπτικές παρέμβασης που αφορά κυρίως στον χρόνιο πόνο είναι η νευροεπιστημονική εκπαίδευση των ασθενών (PNE – Pain Neuroscience Education), στο να εκπαιδεύονται δηλαδή στην κατανόηση των μηχανισμών που οδηγούν στην σύνθεση του επώδυνου ερεθίσματος και της γενικότερης εμπειρίας του πόνου. Η παρούσα ανασκόπηση ερευνά τα αποτελέσματα της PNE στον πόνο και την λειτουργικότητα σε ασθενείς με χρόνιο πόνο. Mεθοδολογία: Οι βάσεις δεδομένων Pubmed και PEDro χρησιμοποιήθηκαν στην αναζήτηση πειραματικών ερευνών σχετικά με την επίδραση της νευροεπιστημονικής εκπαίδευσης (PNE), στον πόνο και την λειτουργικότητα ασθενών με μακροχρόνιο πόνο. Αποτελέσματα: Η έρευνα κατέληξε σε δεκαοχτώ άρθρα. Έξι από αυτά συμπέραναν πως η παρέμβαση ελάττωσε τον πόνο των ασθενών, ενώ οι υπόλοιπες δεν ανίχνευσαν καμία επίδραση. Σχετικά με την λειτουργικότητα, μόνο τρεις έρευνες κατέληξαν πως η παρέμβαση δεν είχε καμία επίδραση, ενώ όλες οι υπόλοιπες συμφώνησαν πως η παρέμβαση αύξησε την λειτουργικότητα και ελάττωσε την ανικανότητα. Συζήτηση: Τα αποτελέσματα αυτής της ανασκόπησης συμβαδίζουν με τα ως τώρα ερευνητικά δεδομένα. Η εν λόγω παρέμβαση σαν αποκλειστική πρακτική δεν επιδρά σημαντικά στον πόνο, αλλά δείχνει να ελαττώνει την ανικανότητα και να βελτιώνει την λειτουργικότητα. Είναι σημαντικό να σημειώσουμε πως η νευροεπιστημονική εκπαίδευση σχετικά με τον πόνο δεν δημιουργήθηκε για να χρησιμοποιείται σαν αυτόνομη παρέμβαση αλλά σαν συμπληρωματικό εργαλείο, στα πλαίσια ενός πολύπλευρου προγράμματος αποκατάστασης προσαρμοσμένου στις ανάγκες του εκάστοτε ασθενή. Περαιτέρω έρευνα θα πρέπει να επικεντρώσει στη δημιουργία πρωτοκόλλων που θα δοκιμάζουν την εν λόγω παρέμβαση, αλλά ως προς τις μακροχρόνιές της επιδράσεις. Συμπέρασμα: Η παρέμβαση (PNE) σαν αυτόνομη πρακτική αποκατάστασης είναι μη αποτελεσματική στον χρόνιο πόνο ενώ φαίνεται πως καταφέρνει να βελτιώσει την λειτουργικότητα στους ίδιους ασθενείς. Περαιτέρω έρευνα πιθανώς θα μας αποκαλύψει πως λειτουργεί η παρέμβαση στα πλαίσια ενός ολοκληρωμένου προγράμματος αποκατάστασης, αλλά και τις μακροχρόνιες επιδράσεις της στον πόνο και την λειτουργικότητα.
© All rights reserved.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Νευροεπιστημονική εκπαίδευση στον πόνο, ΝΕΠ, Εξηγω τον πόνο, Εκπαιδευση Πόνου, Γνωσιακή λειτουργική θεραπεία, ΓΛΘ, Χρόνιος πόνος
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
30
Αριθμός σελίδων:
42
Αλεξανδρος Σιδερης Διπλωματικη ΠΜΣ.pdf (652 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο