Η σχέση μεταξύ της Γονεϊκότητας με τη Σχολική Προσαρμογή και την Ψυχική Υγεία των εφήβων: Mια διαχρονική μελέτη.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2921676 268 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κλινική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-08-31
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Καραγιάννη Αγγελική
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φρόσω Μόττη-Στεφανίδη, Καθηγήτρια Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικόν και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Μέλος Β’: Βασίλης Παυλόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής, ΕΚΠΑ
Mέλος Γ’: Σπυρίδων Τάνταρος, Επίκουρος Καθηγητής, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η σχέση μεταξύ της Γονεϊκότητας με τη Σχολική Προσαρμογή και την Ψυχική Υγεία των εφήβων: Mια διαχρονική μελέτη.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η σχέση μεταξύ της Γονεϊκότητας με τη Σχολική Προσαρμογή και την Ψυχική Υγεία των εφήβων: Mια διαχρονική μελέτη
Περίληψη:
Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετάται η γονεϊκότητα, και πιο συγκεκριμένα η
παράμετρος της παραχώρησης αυτονομίας από την πλευρά της μητέρας, σε σχέση με την
ποιότητα προσαρμογής Ελλήνων εφήβων, σε συγχρονικό και διαχρονικό επίπεδο. Η
ποιότητα προσαρμογής αποτυπώνεται με δύο δείκτες ψυχικής υγείας, τα καταθλιπτικά
συμπτώματα και τα προβλήματα διαγωγής, και με ένα δείκτη επάρκειας, τη σχολική
προσαρμογή. Το βασικό ερώτημα της παρούσας εργασίας είναι αν η παραχώρηση
αυτονομίας από την πλευρά της μητέρας αποτελεί δυνάμει προβλεπτικό παράγοντα στην
ποιότητα προσαρμογής των εφήβων. Το δείγμα αποτέλεσαν μαθητές και μαθήτριες 14
Γυμνασίων της Αττικής. Η παραχώρηση αυτονομίας από τη μητέρα αξιολογήθηκε με την
κλίμακα Αutonomy Granting Scale Parent Behavior Measure (PBM) των Peterson,
Rollins και Thomas (1985) ενώ για την αξιολόγηση της καταθλιπτικής
συμπτωματολογίας χρησιμοποιήθηκε η Κλίμακα Κατάθλιψης των Salokangas, Poutanen
και Stengârd (1995). Τέλος, για την αξιολόγηση των συμπτωμάτων των προβλημάτων
διαγωγής χρησιμοποιήθηκε το Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών [ΕΔΔ;
Strengths and Difficulties Questionnaire [SDQ]) του Goodman, (1997)]. Για την
αξιολόγηση της σχολικής επίδοσης χρησιμοποιήθηκαν οι τελικοί μέσοι όροι της
βαθμολογίας των μαθητών στο τέλος κάθε σχολικού έτους. Τα αποτελέσματα της
εργασίας αυτής έδειξαν, σε συγχρονικό επίπεδο, οτι η υψηλότερη παραχώρηση
αυτονομίας σχετίζεται με χαμηλότερα επίπεδα αναφερόμενης καταθλιπτικής
συμπτωματολογίας, χαμηλότερα επίπεδα προβλημάτων διαγωγής. Σε διαχρονικό
επίπεδο, η παραχώρηση αυτονομίας δεν επηρεάζει την καταθλιπτική συμπτωματολογία
και τα προβλήματα διαγωγής. Επιπλέον, όσον αφορά την σχολική επίδοση ηπαραχώρηση αυτονομίας από τη μητέρα φαίνεται να μη διαδραματίζει σημαντικό ρόλο.
Επιπλέον, παρατηρήθηκαν σημαντικές διαφυλικές διαφορές, υπέρ των κοριτσιών, ως
προς την αναφορά συμπτωμάτων κατάθλιψης και ως προς τη σχολική επίδοση και στα
δύο έτη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
εφηβεία, γονεϊκότητα, παραχώρηση αυτονομίας, προσαρμογή, συμπεριφορά, βαθμοί, κατάθλιψη
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
234
Αριθμός σελίδων:
135
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική ΑγγελικήΚαραγιάννη.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.