"H συμβουλευτική σχέση με παιδιά-εφήβους με εμπειρίες κακοποίησης ή παραμέλησης"

Διπλωματική Εργασία uoadl:2926501 336 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συμβουλευτική
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-10-28
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Γεωργιάδου Ευγενία
Γεωργιάδου Τζένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Θεανώ Καλλινικάκη, Καθηγήτρια του Τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης

Μέλος Επιτροπής: Αγάπη Κανδυλάκη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης
Ειρήνη Κατσαμά, Επίκουρη καθηγήτρια του Τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης
Πρωτότυπος Τίτλος:
"H συμβουλευτική σχέση με παιδιά-εφήβους με εμπειρίες κακοποίησης ή παραμέλησης"
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
"H συμβουλευτική σχέση με παιδιά-εφήβους με εμπειρίες κακοποίησης ή παραμέλησης"
Περίληψη:
Η κακοποίηση και η παραμέληση ανηλίκων αποτελεί διεθνώς ένα πολύ σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα. Σε πολλές χώρες τα δικαιώματα των παιδιών παραβιάζονται και πολλά παιδιά ζουν κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες. Η κακοποίηση και η παραμέληση ανηλίκων εμφανίζεται και στον οικογενειακό χώρο, όπου συναντάμε φαινόμενα κακοποίησης ανηλίκων από το στενό οικογενειακό κύκλο των παιδιών.
Η παρούσα εργασία μελετά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ειδικοί ψυχικής υγείας που ασχολούνται με παιδιά με εμπειρίες κακοποίησης/ παραμέλησης, όπως αποτυπώθηκαν στο πλαίσιο έρευνας που διεξήχθη με ποιοτική μέθοδο και η συλλογή των δεδομένων με την ημιδομημένη συνέντευξη. Στην έρευνα συμμετείχαν 10 ειδικοί επιστήμονες που εργάζονται σε διάφορες δομές στην Αθήνα, που επιλέχθηκαν με τη μέθοδο κατά ομάδες δειγματοληψία (cluster sampling).
Από την έρευνα προέκυψε ότι η συμβουλευτική αποσκοπεί στη διαμόρφωση κατάλληλων προϋποθέσεων για την επιστροφή του παιδιού στο σπίτι, τη διατήρηση επικοινωνίας με τη βιολογική οικογένεια ή για τη διαμόρφωση μιας σχέσης εμπιστοσύνης με την ανάδοχη οικογένεια. Η συμβουλευτική στοχεύει κατά κύριο λόγο στην προστασία του παιδιού από την συνέχιση της κακοποίησης ή παραμέλησης και στην αποκατάσταση της οικογένειας με σκοπό την όσο το δυνατό ασφαλέστερη επιστροφή του σε αυτήν, ή τη μετακίνησή του σε άλλη οικογένεια. Επίσης, η συμβουλευτική με τα ίδια τα παιδιά αποσκοπεί στην επεξεργασία του τραύματος και την ανάπτυξη ικανότητας να ανταπεξέρχονται στο μέλλον τις επώδυνες αναμνήσεις. Το στοιχείο που φαίνεται να είναι πολύ σημαντικό αφορά τη διαμόρφωση μιας σχέσης ειλικρίνειας και εμπιστοσύνης ανάμεσα στο σύμβουλο και στο παιδί. Η μεγαλύτερη πρόκληση στη συμβουλευτική με παιδιά και εφήβους που έχουν πέσει θύματα κακοποίησης ή παραμέλησης είναι οι ειδικοί να κερδίσουν την εμπιστοσύνη τους, να αντέξουν το θυμό και τη σιωπή τους, και να διαφυλάξουν το απόρρητο όσων εκείνοι τους εμπιστεύονται προβλέπεται να κοινοποιούν στον φορέα όπου εργάζονται. Επίσης, προκλήσεις συνιστούν και τα συνοδά προβλήματα που μπορεί να έχει το παιδί ή ο έφηβος και το “splitting”, δηλαδή η ασυνεννοησία που μπορεί να υπάρξει μεταξύ των διαφόρων ειδικοτήτων σχετικά με τη μέθοδο ή το πλάνο που θα ακολουθήσουν.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
συμβουλευτική, κακοποίηση παιδιών/εφήβων, παραμέληση παιδιών / εφήβων, ειδικοί ψυχικής υγείας
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
95
Αριθμός σελίδων:
73
281020 ΜΔΕ_Τζένη Γεωργιάδου_Η Συμβουλευτική σχέση με παιδιά με εμπειρίες κακοποίησης ή παραμέλησης.pdf (888 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο