Οι αναπαραστάσεις της αμαρτωλής γυναίκας/πόρνης στον ελληνικό μεταπολεμικό κινηματογράφο της περιόδου 1955-1975: Η ποιητική θέαση στην απόδοση της μορφής, ως ανάδυση μιας νέας γυναικείας ταυτότητας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2945931 157 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πολιτισμικές και Κινηματογραφικές Σπουδές
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-05-22
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Κοβούση Αγγελική
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ιωάννα Αθανασάτου, Δόκτωρ, Τμήμα Επικοινωνίας & ΜΜΕ, ΕΚΠΑ.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι αναπαραστάσεις της αμαρτωλής γυναίκας/πόρνης στον ελληνικό μεταπολεμικό κινηματογράφο της περιόδου 1955-1975: Η ποιητική θέαση στην απόδοση της μορφής, ως ανάδυση μιας νέας γυναικείας ταυτότητας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι αναπαραστάσεις της αμαρτωλής γυναίκας/πόρνης στον ελληνικό μεταπολεμικό κινηματογράφο της περιόδου 1955-1975: Η ποιητική θέαση στην απόδοση της μορφής, ως ανάδυση μιας νέας γυναικείας ταυτότητας
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία επιχειρεί μια μελέτη αναφορικά με τις αναπαραστάσεις της γυναίκας ως αμαρτωλής ή πόρνης στον ελληνικό μεταπολεμικό κινηματογράφο της περιόδου 1955-1975 και συγκεκριμένα εστιάζει στον ποιητικό τρόπο θέασης ορισμένων δημιουργών κατά την απόδοση της μορφής της, γεγονός που σηματοδοτεί την εμφάνιση μιας νέας γυναικείας ταυτότητας. Στο θεωρητικό μέρος επιχειρείται μια συνοπτική παρουσίαση των φεμινιστικών θεωριών, αλλά και των εξελίξεων που δρομολόγησε η οπτική του φύλου στην τέχνη του κινηματογράφου. Περαιτέρω, μελετώνται οι έμφυλες αναπαραστάσεις στον ελληνικό κινηματογράφο σε μια συνανάγνωση με το κοινωνικό γίγνεσθαι της περιόδου, ενώ πραγματοποιείται ξεχωριστή αναφορά στους τρόπους αναπαράστασης της αμαρτωλής γυναίκας/ πόρνης στον ελληνικό κινηματογράφο. Για τις ανάγκες της μελέτης και για λόγους οικονομίας της εργασίας, επιλέχθηκαν τρία φιλμικά κείμενα της συγκεκριμένης περιόδου, που αποτελούν χαρακτηριστικά δείγματα του θέματος της εργασίας. Συγκεκριμένα για τη δεκαετία του 1950 επιλέχθηκε η Στέλλα του Μ. Κακογιάννη, για τη δεκαετία του 1960 επιλέχθηκε η ταινία του Β. Γεωργιάδη, Κόκκινα Φανάρια και για τη δεκαετία του 1970, η ταινία Ευδοκία του Α. Δαμιανού. Τα συγκεκριμένα φιλμικά κείμενα αποπνέουν μια ποιητική προσέγγιση των δημιουργών, ενώ παράλληλα φωτίζουν όψεις της γυναικείας ταυτότητας στο πέρασμα των δεκαετιών λίγο πριν την έλευση της μεταπολίτευσης στην Ελλάδα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Ελληνικός κινηματογράφος, φύλο, φεμινιστικές κινηματογραφικές θεωρίες, εικόνα της γυναίκας στον κινηματογράφο, έμφυλα πρότυπα, πατριαρχία, κινηματογραφική αναπαράσταση της αμαρτωλής γυναίκας/ πόρνης, ποιητική απόδοση, Κακογιάννης, Γεωργιάδης, Δαμιανός.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
54
Αριθμός σελίδων:
117
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΚΟΒΟΥΣΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΕΡΓΑΣΙΑ-Α.Μ 9983201939312.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.