«Το λαθρεμπόριο στην ψηφιακή οικονομία και η σχέση του με την οικονομική ανάπτυξη» «Μελέτη περίπτωσης λαθρεμπόριο και e-commerce»

Διπλωματική Εργασία uoadl:2957344 117 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Στρατηγική Ανταγωνιστικότητας Κρατών και Περιφερειών
Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών και Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-07-20
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Κωστάκης Μιχαήλ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Παρασκευή Μπουφούνου, Επίκουρος Καθηγήτρια, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Το λαθρεμπόριο στην ψηφιακή οικονομία και η σχέση του με την οικονομική ανάπτυξη» «Μελέτη περίπτωσης λαθρεμπόριο και e-commerce»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Το λαθρεμπόριο στην ψηφιακή οικονομία και η σχέση του με την οικονομική ανάπτυξη» «Μελέτη περίπτωσης λαθρεμπόριο και e-commerce»
Περίληψη:
Το λαθρεμπόριο αποτελεί ένα οικονομικό φαινόμενο, το οποίο παράλληλα επιφέρει σημαντικές κοινωνικές και πολιτικές επιπτώσεις. Η κυριότερη επίπτωση του λαθρεμπορίου είναι η επιβράδυνση που επιφέρει στην οικονομική ανάπτυξη μίας χώρας. Η ανάπτυξη του διαδικτύου και η υφιστάμενη πανδημία έχουν αυξήσει το ηλεκτρονικό εμπόριο και παράλληλα τον κίνδυνο παράνομου εμπορίου. Ωστόσο, δεν υπάρχουν αρκετές μελέτες σε αυτό το πεδίο. Στη βάση αυτή, επομένως, σκοπός αυτής της έρευνας είναι να διερευνήσει το φαινόμενο του λαθρεμπορίου στην περίπτωση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Διεξήχθη μία δημοσκοπική έρευνα σε ένα δείγμα 152 εργαζομένων σε 62 λογιστικές εταιρείες που ασχολούνται με την τήρηση λογιστικών βιβλίων από όλες τις γεωγραφικές περιφέρειες της Ελλάδας. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν πως το λαθρεμπόριο στην περίπτωση του ηλεκτρονικού εμπορίου διεξάγεται πρωτίστως μέσω εταιρειών που δε δηλώνουν δραστηριότητες ηλεκτρονικού εμπορίου, επιχειρήσεων που είναι εγγεγραμμένες στο εσωτερικό της χώρας, μέσω των μεσαζόντων αλλά και του μοντέλου B2B2C, καθώς και μέσω του τρόπου παράδοσης των αγαθών, αξιοποιώντας κενά στις νομοθετικές ρυθμίσεις. Συνολικά, τα χαρακτηριστικά του ηλεκτρονικού εμπορίου (π.χ. πλατφόρμες τρίτων, τρόπος παράδοσης αγαθών, επιχειρηματικά μοντέλα) ευνοούν τη φορολογική παραβατικότητα και επομένως τη φοροδιαφυγή και την εμφάνιση περιπτώσεων λαθρεμπορίου. Για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου στην περίπτωση του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι απαραίτητη η συνεργασία εθνικών και ευρωπαϊκών / διεθνών φορέων, η συνεργασία του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, ο εξορθολογισμός των τελωνειακών δασμών, καθώς και το επαρκές και κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
λαθρεμπόριο, ηλεκτρονικό εμπόριο, φορολογική παραβατικότητα, νομοθεσία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
49
Αριθμός σελίδων:
71
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΚΩΣΤΑΚΗΣ_ΜΙΧΑΗΛ_ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΡΓΑΣΙΑ_ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ_ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.