Επαγγελματική Εξουθένωση και Επαγγελματική Ικανοποίηση Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ), Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) και Εκπαιδευτικών Κατά τη Διάρκεια της Πανδημίας COVID-19

Διπλωματική Εργασία uoadl:2967074 155 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-11-30
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Σαπουντζή Σταματία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αδριανός Μουταβελής, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου, Ειδικής Αγωγής & Ενταξιακής Εκπαίδευσης (Επιβλέπων Καθηγητής)
Αικατερίνη Λαμπροπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια Εφαρμοσμένης Σχολικής Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Μέλος Τριμελούς Επιτροπής)
Φωτεινή Πολυχρόνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Μέλος Τριμελούς Επιτροπής)
Πρωτότυπος Τίτλος:
Επαγγελματική Εξουθένωση και Επαγγελματική Ικανοποίηση Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ), Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) και Εκπαιδευτικών Κατά τη Διάρκεια της Πανδημίας COVID-19
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Επαγγελματική Εξουθένωση και Επαγγελματική Ικανοποίηση Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ), Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) και Εκπαιδευτικών Κατά τη Διάρκεια της Πανδημίας COVID-19
Περίληψη:
Η έλευση της πανδημίας COVID-19 αποτέλεσε σημείο καμπής και οδήγησε σε σημαντικές αλλαγές. Ένας από τους κλάδους που επηρεάστηκε από την πανδημία ήταν αυτός της εκπαίδευσης, με τη μετάβαση από τον παραδοσιακό τρόπο της δια ζώσης διδασκαλίας και παροχής υπηρεσιών, στην εξ αποστάσεως. Το γεγονός αυτό έφερε στο προσκήνιο νέες προκλήσεις για τους εκπαιδευτικούς, το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) και το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ), οι οποίοι κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν τις αλλαγές στις επαγγελματικές τους συνθήκες. Έτσι, στόχος της παρούσας έρευνας ήταν η μελέτη της επαγγελματικής εξουθένωσης και της επαγγελματικής ικανοποίησης αυτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν 758 άτομα (εκπαιδευτικοί, ΕΒΠ και ΕΕΠ) που εργάζονταν σε σχολεία γενικής ή ειδικής αγωγής, σε ΚΕΣΥ, καθώς και σε ιδιωτικά πλαίσια, στους οποίους χορηγήθηκε ένα ερωτηματολόγιο δημογραφικών στοιχείων, η κλίμακα Επαγγελματικής Εξουθένωσης (Maslach Burnout Inventory- Human Services Survey, MBI-HSS) και η κλίμακα Καταγραφής της Επαγγελματικής Ικανοποίησης (ESI). Τα αποτελέσματα έδειξαν αρνητική συσχέτιση των παραγόντων της επαγγελματικής ικανοποίησης με τη συναισθηματική εξάντληση και την αποπροσωποποίηση και θετική με την αίσθηση προσωπικών επιτευγμάτων. Φάνηκε, επίσης, ότι υπάρχουν διαφορές μεταξύ των ειδικοτήτων αναφορικά με τους παράγοντες της επαγγελματικής ικανοποίησης, καθώς και ανάμεσα στους εργαζόμενους στα διαφορετικά πλαίσια εργασίας ως προς τη συναισθηματική εξάντληση και την ικανοποίηση από τις συνθήκες εργασίας, την αμοιβή, τις ευκαιρίες προαγωγής και τον οργανισμό ως ολότητα. Τέλος, οι παράγοντες της επαγγελματικής ικανοποίησης καθώς και δημογραφικές μεταβλητές προέβλεψαν τις διαστάσεις της επαγγελματικής εξουθένωσης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
επαγγελματική εξουθένωση, επαγγελματική ικανοποίηση, εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ, ΕΒΠ, ειδική εκπαίδευση, πανδημία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
251
Αριθμός σελίδων:
148
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΣΑΠΟΥΝΤΖΗ_ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΗ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕ ΕΕΠ, ΕΒΠ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ (2).pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.