Μονάδα:
Κατεύθυνση Εταιρείες και ΧρηματοδότησηΒιβλιοθήκη Νομικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-02-11
Συγγραφέας:
Τζελάτη Σταυρούλα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Χριστίνα Λιβαδά, Επίκουρη Καθηγήτρια, Νομική Σχολή, ΕΚΠΑ
Νικόλαος Βερβεσός, Επίκουρος Καθηγητής, Νομική Σχολή, ΕΚΠΑ
Ιάκωβος Βενιέρης, Επίκουρος Καθηγητής , Νομική Σχολή, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η υποχρέωση της “αγοράς-στόχου” βάσει της MiFID II σε συνάρτηση με τον έλεγχο συμβατότητας και τον έλεγχο καταλληλότητας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
The obligation of the "target market" under MiFID II in relation to suitability and appropriateness test
Περίληψη:
H Οδηγία MiFID II, στοχεύοντας στην προληπτική αποφυγή του φαινομένου καταστρατήγησης της προστασίας των επενδυτών μέσω ακατάλληλων και επιζήμιων για αυτούς επενδυτικών συναλλαγών, θέσπισε ένα νέο πλαίσιο διακυβέρνησης προϊόντων που επιβάλλει συγκεκριμένες υποχρεώσεις στις επιχειρήσεις επενδύσεων που κατασκευάζουν ή/και διανέμουν επενδυτικά προϊόντα. Διατήρησε σε ισχύ, με μικρές τροποποιήσεις, τις υποχρεώσεις που είχε ήδη επιβάλει η Οδηγία MiFID I στις επιχειρήσεις επενδύσεων για διενέργεια ελέγχου καταλληλότητας, στην περίπτωση σύμβασης διαχείρισης χαρτοφυλακίου ή παροχής επενδυτικών συμβουλών και ελέγχου συμβατότητας, στην περίπτωση διανομής επενδυτικών προϊόντων μέσω επενδυτικής υπηρεσίες μόνο εκτέλεσης ή λήψης και διαβίβασης σχετικής εντολής του επενδυτή. Ο έλεγχος καταλληλότητας ή συμβατότητας, αντίστοιχα, συνίσταται στην αξιολόγηση των πληροφοριών που συλλέγει η επιχείρηση επενδύσεων από τον επενδυτή με στόχο να διαπιστωθεί αν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του είναι κατάλληλα και συμβατά με τα επιθυμητά από αυτόν επενδυτικά προϊόντα. Ταυτόχρονα, ο ενωσιακός νομοθέτης έκρινε ότι για την πληρέστερη προστασία των επενδυτών, καθίσταται αναγκαία η παρέμβαση του σε όλα τα στάδια παραγωγής και διανομής των επενδυτικών προϊόντων. Για τον λόγο αυτό, θέσπισε για πρώτη φορά την υποχρέωση προσδιορισμού της αγοράς-στόχου κάθε προϊόντος, ήτοι της σκοπούμενης ομάδας τελικών πελατών, των οποίων οι ανάγκες, τα χαρακτηριστικά και οι επενδυτικοί στόχοι είναι συμβατά με το συγκεκριμένο προϊόν (θετική αγορά στόχος) ή δεν ανταποκρίνονται στα χαρακτηριστικά του προϊόντος (αρνητική αγορά στόχος). Ειδικότερα, στην Οδηγία ΜiFID II, προβλέφθηκε υποχρέωση αφενός του κατασκευαστή να προσδιορίσει τη δυνητική αγορά στόχο του επενδυτικού προϊόντος που αυτός κατασκευάζει, ήδη κατά ένα πρώιμο στάδιο του κύκλου ζωής των επενδυτικών προϊόντων, ήτοι πριν την εισαγωγή τους στην κεφαλαιαγορά και αφετέρου του διανομέα, πριν συμπεριλάβει το προϊόν στη συλλογή του, να προσδιορίσει, σε ένα πιο λεπτομερές και συγκεκριμένο επίπεδο, την πραγματική αγορά στόχο. Οι υποχρεώσεις ελέγχου καταλληλότητας ή συμβατότητας και προσδιορισμού της αγοράς στόχου αλληλοσυμπληρώνονται. Η αξιολόγηση της καταλληλότητας ή συμβατότητας, αντιστοίχως, έπεται του προσδιορισμού της δυνητικής και της πραγματικής αγοράς στόχου αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι η δεύτερη υποκαθιστά την πρώτη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Δίκαιο – Νομοθεσία
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Εμπορικό Δίκαιο
Λέξεις-κλειδιά:
διακυβέρνηση προϊόντων, προστασία επενδυτών, παροχή επενδυτικών υπηρεσιών, επενδυτικά προϊόντα, κατασκευαστές, διανομείς, υποχρεώσεις κατασκευαστών επενδυτικών προϊόντων, υποχρεώσεις διανομέων επενδυτικών προϊόντων, οργανωτικές απαιτήσεις, αγορά στόχος, αρνητική αγορά στόχος, δυνητική αγορά στόχος, πραγματική αγορά στόχος, έλεγχος καταλληλότητας, έλεγχος συμβατότητας, Οδηγία MiFID II
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
46