Διερεύνηση των Αντιλήψεων της Επαγγελματικής Ποιότητας Ζωής και της Ψυχικής Ανθεκτικότητας Εκπαιδευτικών κατά την Περίοδο της Πανδημίας COVID-19

Διπλωματική Εργασία uoadl:2975693 277 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-03-11
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Τσόγκα Θεοδώρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Χρυσή Χατζηχρήστου, Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Αικατερίνη Λαμπροπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Πέτρος Ρούσσος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση των Αντιλήψεων της Επαγγελματικής Ποιότητας Ζωής και της Ψυχικής Ανθεκτικότητας Εκπαιδευτικών κατά την Περίοδο της Πανδημίας COVID-19
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση των Αντιλήψεων της Επαγγελματικής Ποιότητας Ζωής και της Ψυχικής Ανθεκτικότητας Εκπαιδευτικών κατά την Περίοδο της Πανδημίας COVID-19
Περίληψη:
Έρευνες δείχνουν ότι η κόπωση συμπόνιας σχετίζεται με την επαγγελματική εξουθένωση και την ικανοποίηση συμπόνιας. Ωστόσο, ελάχιστες μελέτες εξετάζουν τη συσχέτιση των μεταβλητών αυτών με την ψυχική ανθεκτικότητα. Η παρούσα μελέτη διερεύνησε τις αντιλήψεις της επαγγελματικής ποιότητας ζωής των Ελλήνων εκπαιδευτικών (N = 526), με έμφαση στον παράγοντα της κόπωσης συμπόνιας, σε συνδυασμό με τις αντιλήψεις ψυχικής ανθεκτικότητας, κατά το δεύτερο χρόνο της πανδημίας COVID-19. Η μελέτη αποτέλεσε μέρος ενός ευρύτερου ερευνητικού προγράμματος του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών για τη διερεύνηση των αναγκών της σχολικής κοινότητας κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η κλίμακα Professional Quality of Life Measure (ProQOL-5), η κλίμακα Brief Resilience Scale (BRS) και ένα ερωτηματολόγιο δημογραφικών στοιχείων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η πλειοψηφία των συμμετεχόντων δήλωσε χαμηλά προς μέτρια ποσοστά κόπωσης συμπόνιας, δηλαδή δευτερογενούς τραυματικού στρες και επαγγελματικής εξουθένωσης, μέτρια προς υψηλά ποσοστά ικανοποίησης συμπόνιας και υψηλά επίπεδα ψυχικής ανθεκτικότητας. Οι γυναίκες εκπαιδευτικοί δήλωσαν υψηλότερα επίπεδα δευτερογενούς τραυματικού στρες και χαμηλότερα επίπεδα ψυχικής ανθεκτικότητας από τους άνδρες συναδέλφους τους. Επίσης, φάνηκε ότι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα διαχείρισης κρίσεων συνδέθηκε με υψηλότερα επίπεδα ικανοποίησης συμπόνιας. Τα αποτελέσματα αυτά σκιαγραφούν την εμπειρία των εκπαιδευτικών κατά την περίοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης λόγω πανδημίας και μπορούν να συμβάλουν στο σχεδιασμό κατάλληλων παρεμβάσεων πρόληψης και παρέμβασης στη σχολική κοινότητα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
επαγγελματική ποιότητα ζωής, ψυχική ανθεκτικότητα, πανδημία COVID-19, εκπαιδευτικοί
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
206
Αριθμός σελίδων:
108
ΠΜΣ Σχολικής Ψυχολογίας - Κατεύθυνση Σχολικής Ψυχολογίας- Τσόγκα Θεοδώρα - Διπλωματική Εργασία.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο